مدودوف خواهان افزایش روابط تجاری روسیه با نامیبیا گردید

تاریخ ۰۶ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۰ | عنوان: ناميبيا


رییس جمهور روسیه به عنوان اولین رهبر کرملین که تا کنون به کشور های جنوب آفریقا سفر نموده است ، خواهان افزایش روابط تجاری با نامیبیا شد .
به گزارش فرانس پرس از ویندهویک ،مدودوف در آغاز گفتگو با هیفیکیپوینه پوهامبا ،همتای نامیبیایی اش اظهار داشت : مشارکت خود را در آفریقا افزایش خواهیم داد .ما باید فعالیت های تجاری و روابط اقتصادیمان را ارتقا دهیم .
رییس جمهور نامیبیا نیز در باره اهداف سفر مدودوف به کشورش گفت :اولین سفر رییس جمهور روسیه مرحله جدیدی از سطح کیفی روابط را برای دو طرف در بر خواهد داشت .
"پوهامبا" اعلام داشت که کشورش بنای تقویت پیوند ها و همکاری مستحکم اقتصادی را با روسیه دارد .
وی با بیان درخواست خود از مسکو در جهت کاهش تعرفه های گمرکی در رابطه با کالاهای فلزی و کشاورزی اظهار داشت :ما می خواهیم تولیداتمان دسترسی مطمئنی به روسیه داشته باشند .
بعد از این نشست ،مدودوف اعلام داشت که مذاکراتی را با رییس جمهور نامیبیا راجع به افزایش همکاری ها در زمینه انرژی و با توجه به ذخایر گسترده اورانیوم در این کشور انجام داده است .
رییس جمهور روسیه سپس دیدار از پارک طبیعی اکاپوکا که اسب های آبی ،زرافه و تماسح های معروفی دارد را در برنامه های خود گنجانید .

خاطر نشان می شود که مدودوف در حال برگزاری سفر چهار مرحله ایی خود به کشور های قاره آفریقا با هدف افزایش روابط درحوزه انرژی می باشد .آنگولا آخرین کشوری است که وی روز جمعه از آن جا دیدار خواهد نمود .



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3356