سازمان کنفرانس اسلامي حکم دادگاه لاهه عليه عمرالبشير را محکوم کرد

تاریخ ۰۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۰ | عنوان: سودان



تهران- سازمان کنفرانس اسلامي حکم پيگرد صادر شده از سوي ديوان بين المللي کيفري لاهه عليه رئيس جمهوري سودان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از جده، سازمان کنفرانس اسلامي با صدور بيانيه اي که پس از تشکيل جلسه روز جمعه کميته اجرايي آن در سازمان ملل منتشر شد، حکم اخير ديوان لاهه را به عنوان حکمي کاملا ناپذيرفتني ، محکوم کرد.
ديوان بين المللي لاهه چهارم مارس "عمر البشير" رئيس جمهوري سودان را به ارتکاب جرائم جنگي و ضدبشري در منطقه ناآرام دارفور در غرب اين کشور متهم و حکم پيگردي را عليه وي صادر کرد.
در بيانيه سازمان کنفرانس اسلامي آمده است که اين اقدام ديوان لاهه "نه تنها تلاش هاي جاري براي تسهيل حل و فصل سريع درگيري در دارفور و گسترش صلح و آشتي درازمدت در سودان را تضعيف مي کند، که به بي ثباتي اين کشور و منطقه نيز منتهي مي شود."
"اکمل الدين احسان اوغلو" رئيس سازمان کنفرانس اسلامي پيشتر در همان روز صدور حکم ديوان بين المللي کيفري لاهه، تصميم اين دادگاه را "باطل و فاقد منطق سالم و استوار" خواند.
بيانيه اخير سازمان کنفرانس اسلامي همچنين "گزينشي بودن و دوگانگي هاي اعمال شده در رابطه با موضوعات جرائم جنگي و ضدبشري که اعتبار اين تشکيلات بين المللي قضائي را مخدوش مي کند"، تقبيح کرد.
اين بيانيه همچنين ابطال حکم ديوان لاهه عليه رئيس جمهوري سودان را از اين نهاد قضائي و نيز تعليق آن را از شوراي امنيت درخواست کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=331