آمادگی پتروفاک انگلیس برای ساخت پالایشگاه الصخیره تونس

تاریخ ۰۶ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۰ | عنوان: تونس



88.04.03
تروفاک انگلیس آمادگی خود را برای ساخت پالایشگاه الصخیره تونس اعلام کرد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، «امجد بسیسو» مدیر عامل شرکت پتروفاک انگلیس گفت: امکان بازگشت این شرکت به طرح پالایشگاه منطقه الصخیره تونس وجود دارد.
وی این مطلب را پس از دیدار روز گذشته خود با محمد الغنوشی، نخست وزیر تونس مطرح کرد.
شرکت نفت قطر (قطرپترولیوم) در ماه مه 2007 توانست قرارداد ساخت این پالایشگاه را در رقابت با شرکت پتروفاک به دست آورد. این قرارداد شامل ساخت و مدیریت پالایشگاه به مدت حداقل 30 سال است.
این در حالی است که طرف قطری در چند ماه گذشته بدون اعلام رسمی از این طرح کناره گیری کرده است.
مدیرعامل پتروفاک ادامه داد: این شرکت همچنین تاکنون سه طرح میدان نفتی «اوذنه» در خلیج «حمامات»، میدان گاز «الشرقی» در جزیره «قرفنه» و میدان نفت و گاز «صدربعل» در منطقه «بصفاقس» را اجرایی کرده است.
طرح میدان گاز الشرقی در جزیره قرقنه تونس با سرمایه گذاری 105 میلیون دلار برای تولید روزانه حدود 800 هزار متر مکعب گاز اجرایی شد.
وی همچنین از همکاری میان پتروفاک و دولت تونس در زمینه آموزش نیروها خبر داد و گفت: هم اکنون نیروهای دو طرح الشرقی و صدربعل نیز شامل این نوع از همکاری شده اند.
شرکت نفت قطر در ماه مه 2007 توافقنامه رسمی را با وزارت انرژی تونس منعقد کرد که در راستای آن پالایشگاه الصخیره با ظرفیت تولیدی 150 هزار بشکه در روز و سرمایه گذاری حدود دو میلیارد دلار ساخته شود.
دولت تونس اجرای این طرح را در دسامبر 2005 با هزینه یک و نیم میلیارد دلار اعلام کرده بود. منطقه الصخیره در 275 کیلومتری جنوب پایتخت تونس واقع است.
تونس قصد دارد ظرفیت تولید فرآورده های نفتی خود را برای رفع نیازهای روبه رو رشد اقتصاد خود افزایش دهد. این کشور هم اکنون تنها یک پالایشگاه به ظرفیت تولیدی 30 هزار بشکه در روز در اختیار دارد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3244