در آستانه برگزاري دوازدهمين كنفرانس مبارزه با تروريسم در تونس، اعلام شد صدورحكم زندان 11 ساله براي دو تونسي كه در فلوجه كشته شدند

تاریخ ۰۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۰ | عنوان: تونس



خبرگزاري فارس: به دنبال تشديد اجراي قوانين مبارزه با تروريسم در تونس،دادگاهي بدوي حكم غيابي حبس دو تونسي كه در سال 2005 در درگيريهاي فلوجه عراق كشته شده بودند را صادر كرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه اماراتي "البيان "، اين دو تونسي به نام‌هاي "زياد المحرزي " و "طارق بن عمار " به موجب قانون مبارزه با تروريسم به 11 سال زندان محكوم شدند.
صدور اين حكم در حالي است كه دوازدهمين كنفرانس مبارزه با تروريسم در كشورهاي عربي فردا كار خود را آغاز مي كند، در اين كنفرانس 3 روزه هيات هايي از كشورهاي عربي، نمايندگان اتحاديه عرب و نمايندگاني از دانشگاه علوم امنيتي "نايف " شركت خواهند كرد.
اين دادگاه علت صدور حكم را پيوستن اين دو نفر به گروههاي تروريستي خارجي و دعوت براي ارتكاب جنايت هاي تروريستي دانست و گفت: حكم صادره به اين دليل است كه مدركي براي اثبات مرگ آنها وجود ندارد. وكلاي تعدادي از كساني كه به موجب قانون مبارزه با تروريسم دستگير شده اند، تعداد افراد دستگير شده را دو هزار نفر مي دانند، اما وزارت دادگستري و حقوق بشر كه بر زندانهاي تونس نظارت دارد، تعداد آنها را 300 نفر اعلام كرده است.
كارشناسان معتقدند تونس در اجراي قوانين مبارزه با اعمال تروريستي بسيار جدي است، زيرا درگيريهاي مسلحانه ميان سلفي ها و نيروهاي امنيتي در جنوب تونس در سال 2007 موجب كشته شدن 12 سلفي و دو تن از نيروهاي امنيتي شد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3192