يک گروه از آوارگان چاد عازم آمريکا شدند

تاریخ ۰۳ تیر ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۰ | عنوان: چاد



گروهي يازده نفري از آوارگان مستقر در چاد در چارچوب برنامه کميسارياي عالي اوارگان سازمان ملل اين کشور را به مقصد آمريکا ترک کردند.
کميسارياي عالي آوارگان سازمان ملل روز سه شنبه گزارش داد در اين گروه که روز يکشنبه انجامنا پايتخت چاد را ترک کردند تا در آمريکا زندگي کنند آوارگاني از کشورهاي کنگو ،‌ سودان و جمهوري آفريقاي مرکزي بوده اند.
ويليام اسپيندلر William Spindler سخنگوي اين کميساريا گفت اين افراد نخستين آوارگان از مجموع هزار و هشتصد نفري هستند که قرار است دوباره اسکان داده شوند و بيشتر آنها را آوارگان سوداني تشکيل ميدهند که از دارفور به اردوگاههاي شرق چاد آمده بودند.
در حدود دويست و پنجاه هزار نفر از آوارگان که از دارفور آمده بودند در دوازده اردوگاه کميسارياي عالي آوارگان سازمان ملل پناه داده شده اند.
علاوه بر اين در حدود هفتاد هزار نفر از آوارگان جمهوري آفريقاي مرکزي نيز در اردوگاههاي جنوب چاد زندگي مي کنند.
اسپيندلر با اشاره به اين موضوع که آمريکا نخستين کشوري است که براي اسکان مجدد آوارگان چاد اعلام آمادگي کرده گفت استقرار مجدد آوارگان روندي بسيار دقيق است و هر مورد آن هفت الي نه ماه زمان لازم دارد.
به گزارش خبرگزاري شين هوا از نيويورک اسپيندلر گفت اسکان مجدد آوارگان يکي از راه حلهاي قابل اجراي کميسارياي عالي آوارگان سازمان ملل به شمار مي رود و در آن بازگشت داوطلبانه آوارگان به کشور مبدا نيز پيش بيني شده است.
گروه بعدي آوارگان که شامل افرادي مي شود که از دارفور گريخته اند قرار است در ماه ژوئيه به آمريکا عزيمت کنند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3178