حمایت اتحادیه آفریقا از درخواست کمک سومالی

تاریخ ۰۳ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۰ | عنوان: سومالي



88.04.02
رئیس اتحادیه آفریقا از درخواست کمک سومالی در مبارزه با شورشیان این کشور حمایت کرد.

دولت سومالی که با بی ثباتی و ناامنی فزاینده مواجه شده است ، از کشورهای همسایه خود از جمله کنیا ، اتیوپی ، جیبوتی و یمن خواسته است با اعزام نیروی نظامی در مبارزه با شورشیان این کشور کمک کنند.
"ژان پینگ" ، رئیس اتحادیه آفریقا ، امروز (دوشنبه ) در بیانیه ای اعلام کرد، سومالی حق دارد برای برقراری ثبات از کشورهای عضو اتحادیه افریقا و جامعه بین المللی درخواست کمک کند.
شایان ذکر است ، درحال حاضر حدود 4 هزار نیروی نظامی اتحادیه آفریقا برای حفاظت از "شیخ شریف شیخ احمد" ، رئیس جمهور سومالی و دیگر بخشهای استراتژیک در موگادیشو، پایتخت این کشور حضور دارند.
"رایلا اودینگا" ، نخست وزیر کنیا ، به تازگی در یک کنفرانس خبری مشترک با " عمر عبدالرشيد شارمارک " ، همتای سومالیایی خود اعلام کرد، کشورش به زودی درباره همکاری نظامی با سومالی تصمیم گیری خواهد کرد.
اودینگا تصریح کرد:" نمی گویم که ما به سومالی نیرو اعزام خواهیم کرد ، ما درحال رایزنی هستیم و به زودی بیانیه ای را صادر خواهیم کرد."
اتیوپی نیز اعلام کرده است برای اعزام نیروی نظامی به سومالی منتظر کسب اجازه از جامعه جهانی است .
رئیس جمهور سومالی در ماه می 2009 میلادی ، پس از تشدید حملات شورشیان برای سرنگونی دولت در موگادیشو ، برای سرکوب کامل شورشیان جنگی همه جانبه اعلام کرد.
درگیری های داخلی و ناآرامیهای سومالی تاکنون صدها کشته و هزاران بی خانمان برجا گذاشته است .



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3155