موسسه «البابطین» به برندگان خود در الجزایر جایزه داد

تاریخ ۰۲ تیر ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۰ | عنوان: الجزاير



با برگزاري مراسمی رسمي، موسسه «البابطین» جوایز ویژه خود را به برگزیدگان مسابقه «علم عروض و ذوق شعری و مهارت‌های زبان عربی» که در الجزایر برگزار شده، اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روزنامه العرب چاپ لندن، این مراسم در دانشکده «ادبیات، زبان و علوم انسانی و علوم اجتماعی» دانشگاه «دکتر یحيی فارس» در استان «المدیه» الجزایر برگزار شد.
این مسابقه که در زمینه حفظ اشعار عربی برگزار شد؛ به شش دانشجو که به ترتیب رتبه‌های اول تا ششم را به خود اختصاص دادند 600 دلار، 450 دلار، 400 دلار، 350 دلار، 300 دلار و 250 دلار اهدا كرد.
البابطین در گفت و گو با این روزنامه در این باره، اظهار داشت: «موسسه در طول 5 سال گذشته 10 بار در الجزایر مسابقات این چنینی برگزار کرده و تا کنون توانسته 754 دانشجو را از موسسه‌هاي فرهنگی خود را در این کشور فارغ‌التحصیل کند. این خود موفقیت بزرگی برای موسسه محسوب می‌شود.»
بزرگ‌ترین مسابقه‌ای که این موسسه در الجزایر برگزار کرده به سال 2000 باز می‌گردد که در پایتخت این کشور با نام «مسابقه ابو فراس الحمدانی» در دو بخش «دائرة المعارف البابطین درباره شعرای معاصر عرب» و «دائرة المعارف بابطین درباره شعرای الجزایر در قرون نوزدهم و بیستم» برگزار شد و تاثیر بسزایی در کارهای فرهنگی این کشور گذاشت و بنیانگذار بسیاری دیگر از جشنواره‌های این کشور شد.
موسسه البابطین یکی از موسسات فرهنگی کویتی است که توسط عبدالعزیز البابطین- شاعر ثروتمند کویتی- با هدف ترویج و آموزش فرهنگ و زبان عربی راه‌اندازی شده و هر سال در کشورهای مختلف جهان جشنواره‌های متعددی برگزار می‌کند. این موسسه در ایران نیز شعبه‌ای به همین نام دارد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3143