صحرای غربی مهم ترین منطقه نفت خیز مصر از سال 2000 تا کنون

تاریخ ۰۲ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۰ | عنوان: مصر



88.04.01
وزیر نفت مصر از اکتشاف نیمی از نفت این کشور از ابتدای سال 2000 تاکنون در منطقه صحرای غربی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از سایت خبری محیط، «سامح فهمی» وزیر نفت مصر دیروز یکشنبه تاکید کرد: سهم منطقه صحرای غربی از کل تولید نفت مصر افزایش یافته و می توان این منطقه را یکی از مهم ترین مناطق نفت خیز مصر به شمار آورد.
وی اضافه کرد: در دهه میلادی کنونی بیش از 50 درصد از اکتشاف های نفتی مصر در منطقه صحرای غربی صورت گرفته است و این منطقه آینده درخشانی خواهد داشت، زیرا بررسی های زمین شناسی نشان دهنده وجود ذخایر عظیم نفتی در صحرای غربی است. این منطقه همچنین از زیرساخت های لازم نیز بهره مند است.
وزیر نفت مصر این سخنان را در زمان بازدید از تاسیسات نفت و گاز در منطقه «سلام» وابسته به شرکت نفت خالده در صحرای غربی مطرح کرد.
پیش از این تاسیسات گازی منطقه سلام شاهد سرمایه گذاری به میزان 800 میلیون دلار بوده است. این تاسیسات گازی شامل دو مجتمع جدید پالایش گاز طبیعی با ظرفیت 200 میلیون فوت مکعب در روز است.
وزیر نفت مصر اضافه کرد: شرکت نفتی خالده مصر توانست در ماه ژوئن جاری با تولید 108 هزار بشکه در روز بالاترین میزان تولید نفت خام در روز را در طول فعالیت خود داشته باشد.
مصر هم اکنون با تولید روزانه حدود 700 هزار بشکه نفت خام از جمله تولید کنندگان کوچک دنیاست که عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیست. این کشور عضو سازمان کشورهای عربی صادرکننده نفت (آاوپک) است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3128