دور دوم انتخابات رياست جمهوري جزاير كومور آغاز شد

تاریخ ۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۳ | عنوان: كومور


مردم مجمع الجزاير كومور براي انتخاب رييس جمهوري كشورشان امروز به پاي صندوقهاي راي مي روند.


به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، راديو فرانسه روز يكشنبه از آغاز دور دوم انتخابات رياست جمهوري جزاير كومور خبر داد و افزود: مردم اين مجمع الجزاير براي انتخاب رييس جمهوري خود از ميان 'ايكيليلو ضوينين' معاون رييس جمهوري سابق، 'محمد سعيد فاضل' و ' بيانريفي ترميدي' امروز (يكشنبه) به پاي صندوقهاي راي مي روند.
اين گزارش افزود: نتيجه انتخابات هر چه كه باشد، نخستين بار از زمان استقلال اين مجمع الجزاير در سال 1975 ميلادي، فردي از جزيره 'موئلي'كوچكترين جزيره مجمع الجزاير كومور، رياست جمهوري گردشي را بر عهده خواهد گرفت.
قانون اساسي كومور كه در سال 2001 ميلادي به تصويب رسيد، رياست جمهوري گردشي را براي اين كشور در نظر گرفته است و تاكنون افرادي از جزيره كومور بزرگ و جزيره 'آنژوآن' رياست جمهوري را عهده دار بوده اند.
اولين مرحله اين انتخابات تنها در جزيره موئلي و با شركت 21 هزار و 429 نفر از واجدين شرايط برگزار شد، اما در دور دوم واجدين شرايط در سراسر كومور رييس جمهوري خود را از ميان سه نامزدي كه در دور نخست، بيشترين آرا را به دست آورده اند، انتخاب مي كنند.
زمانبندي براي برگزاري اين انتخابات با نظارت جامعه بين المللي و با هدف پايان دادن به بحران سياسي كه با تمديد مهلت رياست جمهوري 'احمد عبدالله سامبي' و مخالفت مخالفان و به ويژه ساكنان جزيره موئلي با اين تصميم در اين مجمع الجزاير به وجود آمد، تعيين شده بود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=30865