روايت شهادت كوچكترين شهيد كربلا در سيرالئون منتشر شد

تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۵:۵۹ | عنوان: سيرالئون


روزنامه "كنكور دتايمز" روز پنج‌شنبه 25 آذرماه، به مناسبت عاشورای حسينی، در قالب مقاله‌ای، صحنه‌های دردناك شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) را با عنوان "كوچك‌ترين شهيد كربلا" منتشر كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين مطلب در صفحه چهارم روزنامه كنكوردتايمز و در بخشی از مقاله "تفكر و تأمل در مصيبت عاشورا" منتشر شده است.
در اين متن آمده است: در كربلا آب نبود، آتش و گرما بود؛ دشمنی و جنگ بود؛ دشمنان جنايتكار می‌خواستند فرزندان پيامبر اسلام(ص) را از ميان بردارند.
در ادامه اين مطلب عنوان شده است: ياران امام حسين(ع) همه كشته شده بودند؛ هجده نفر از اعضای اهل البيت(عليهم‌السلام) امام به شهادت رسيده‌اند؛ حالا امام حسين(ع) تنها مانده بود، بايد تنها در برابر دشمن می‌جنگيد، پيش از رفتن به ميدان جنگ با اهل بيت(عليهم‌السلام) و خانواده خود خداحافظی كرد.
مقاله مذكور در ادامه شرح مصيبت امام حسين(ع) آورده است: حضرت زينب(س)، خواهر امام حسين(ع)، علی اصغر فرزند شش ماهه امام را در آغوش پدر گذاشت تا با او هم وداع كند؛ لحظه‌ای كه امام حسين(ع) خواست كودك شيرخوار را ببوسد، ناگهان تيری از سوی دشمن رها شد و درست بر گلوی علی اصغر نشست.
در ادامه اين مطلب آمده است: در اين هنگام قلب امام حسين(ع) و يارانش فشرده شد و امام حسين(ع) دست برگلوی كودك فشرد؛ خونی را كه از گلوی علی اصغر بيرون می‌آمد بر آسمان پاشيد و گفت: خدايا ! تحمل اين رنج‌ها را بر من آسان كن.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=30422