بروجردی: ما در گامبيا سفارت هم نداشتيم

تاریخ ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲ | عنوان: گامبيا


فرارو - رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس معتقد است؛ نگاه دولتمردان گامبيا به رابطه با ايران در صورت برداشته شدن فشار آمريكا از آن، مثبت است.


علاءالدين بروجردي نماينده بروجرد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالي در مورد قطع رابطه گامبيا با جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: ما در گامبياحتي سفارت هم نداشتيم، بلكه سفارت ما در سنگال كه اكروديته است و روابط با اين كشور را تنظيم مي‌كرد و اين سخن كه نمايندگي ما در اين كشور بسته شده موضوعيت ندارد. ولي با توجه به اينكه سياست جمهوري اسلامي ايران همواره گسترش همكاري با كشورهاي افريقايي بوده، اين سياست در آينده هم استمرار پيدا خواهد كرد.

وي افزود: كشور كوچك گامبيا ممكن است تحت فشار آمريكا دست به قطع رابطه زده باشد، ولي اگر اين فشارها برداشته شود نگاه دولتمردان اين كشور به رابطه با ايران، مثبت است.

بروجردي در پاسخ به سوالي ديگري در مورد رابطه ايران با برخي كشورهاي كوچك گفت: ما براي همه كشورهاي جهان از جمله كشورهاي افريقايي فارغ از حجم و قدرت آنها احترام قائليم و روابط با آنها را براساس منافع و احترام متقابل تنظيم مي‌كنيم و كوچك يا بزرگ بودن كشورها تفاوتي ندارد، بلكه اگر بتواند استقلال خود را حفظ كنند مي‌توانند روابط خود را با جمهوري اسلامي حفظ كنند و ادامه دهند.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به سوالي در مورد تكليف پروژه‌هاي ايران در گامبيا،اظهار داشت: ما در بسياري ازكشورهاي افريقايي پروژه داريم كه عمدتاً در قالب كار شركتي و قرارداد في‌مابين است كه براي لغو آنها هم قواعد بين‌المللي نظارت مي‌كند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=29311