اخراج پرسنل سفارت ایران در گامبیا

تاریخ ۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۲ | عنوان: گامبيا


جهان نيوز- دولت گامبیا با اعلام اینکه تمامی روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران قطع می کند ، به پرسنل سفارت خانه ایران 48 ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کنند.

به گزارش عصر ایران و به نقل از رویترز وزارت امور خارجه گامبیا روز دوشنبه بدون اشاره به دلیل این اقدام خود به کادر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و تمامی شهروندان ایرانی که به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی در گامبیا فعالیت می کنند ، 48 ساعت مهلت داد تا خاک گامبیا را ترک کنند.

وزارت امور خارجه گامبیا با انتشار بیانیه ای با اعلام این موضوع افزود : " تمامی پروژه ها و برنامه های دولت گامبیا که قرار بوده است با همکاری و معاونت دولت جمهوری اسلامی ایران به انجام برسد ، لغو شده است ".

هنوز دلیل و انگیزه اصلی دولت گامبیا از این اقدام به طور رسمی اعلام نشده است اما برخی رسانه های غربی گمانه هایی درباره ارتباط این موضوع با کشف اخیر مقادیری سلاح قاچاق در نیجریه مطرح کرده اند.

بر این اساس مقامات نیجریه اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده اند که تحقیقات آنها نشان می دهد که اسلحه های بارگیری شده از ایران که در بندر لاگوس نیجریه کشف شده ، قرار بوده از این بندر نیجریه به مقصد گامبیا حمل شود.

گامبیا کشوری کوچک و فقیر در سواحل غرب آفریقا است که مساحت کلی آن اندکی بیش از 11 هزار کیلومتر مربع می باشد. متوسط درآمد سرانه مردم این کشور در حدود 350 دلار است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=29044