ضرورت تحقق نفت 90 دلاری تا پایان سال2010

تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰ | عنوان: الجزاير



وزیر انرژی و معادن الجزایرتاکید کرد: زمانی که قیمت نفت به بشکه ای 90 دلار افزایش یابد، بازارهای نفت نیز به ثبات خواهد رسید و این سطح از قیمت باید در اواسط یا تا پایان سال 2010 تحقق یابد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir) به نقل از خبرگزاری فرانسه، "شکیب خلیل" پیش بینی کرد قیمت نفت در سال 2009 با رسیدن به رقم 90 دلار در هر بشکه تثبیت خواهد شد.
خلیل گفت: در پی کاهش سطح ذخیره سازی ها و همچنین افزایش پیش بینی آژانس بین المللی انرژی درباره تقاضای نفت، قیمت کنونی نفت در حال افزایش و رسیدن به بیش از 70 دلار در هر بشکه است و این حالت بیانگر وضعیتی عادی است.
وزیر انرژی الجزایر یادآور شد: از دیگر عواملی که باعث افزایش های اخیر در بهای نفت شده است، می توان به افزایش میزان مصرف سوخت در آمریکا و همچنین بروز اولین نشانه های بهبود اقتصادی در آمریکا و چین اشاره کرد.
وی تاکید کرد: اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نسبت به سهمیه های تولیدی خود پایبند هستند.
خلیل اضافه کرد: به نظر من افزایش قیمت ها ادامه نخواهد یافت. ممکن است قیمت ها تثبیت شود یا به قیمت 65 یا 70 دلار در هر بشکه کاهش یابد.
این در حالی است که بهای نفت پس از یک هفته افزایش، به دلیل سودبری قابل توجه معامله گران و بهبود ارزش دلار در روز جمعه گذشته کاهش یافت.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2890