ديداراعضاي گروه دوستي پارلماني ايران - سيرالئون با رئيس جمهور اين کشور

تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰ | عنوان: سيرالئون


سبحانی نیا رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران - سیرالئون به همراه اعضای گروه دوستی ، با ارنست بای کوروما رئیس جمهور سیرالئون دیدار و گفتگو کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس در این دیدار روابط دو کشور را دوستانه و برخوردار از روندی رو به رشد توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت خاصی برای گسترش مناسبات و همکاری های خود با کشورهای آفریقایی قائل است و در این جهت سیرالئون نیز جایگاه ویژه ای در روابط دو جانبه دارد. وی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نگاهی جدید در همکاری های مشترک با کشورهای آفریقایی در زمینه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی دارد و گام های خوبی در این جهت برداشته شده است.

سبحانی نیا همچنین با اشاره به پیشرفت های گسترده جمهوری اسلامی ایران در زمینه های گوناگون علمی ، تکنولوژی و صنعت گفت: ملت ایران علیرغم خواست و فشارهای قدرت های بین المللی توانسته به قله های رفیع دانش و فناوری دست یابد و آماده انتقال تجارب خود به کشورهای دوست از جمله سیرالئون است. ارنست بای کوروما رئیس جمهوری سیرالئون با ابراز خرسندی از حضور هیئت پارلمانی مجلس شورای اسلامی در سیرالئون گفت: سیرالئون نسبت به توسعه و تعمیق روابط خود با جمهوری اسلامی ایران علاقمند و ساعی است و ظرفیت های بالای علمی ، اقتصادی و صنعتی ایران امکانات گسترده ای را برای پیشبرد و توسعه همکاری های همه جانبه بوجود آورده است. وی با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و سیرالئون افزود: دو کشور در مجامع بین المللی از یکدیگر حمایت می کنند.

ما در سیرالئون با شعار تغییر وارد صحنه شده ایم و مهمترین اولویت ما در بخش کشاورزی ، انرژی و بهداشت تعریف شده است و از ایران بعنوان یک کشور توسعه یافته انتظار داریم حمایت خود را از کشور ما دریغ نکند. وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش گروه های دوستی پارلمانی دو کشور در مجالس بتوان گام های بلندی در جهت ارتقای همکاری های دو جانبه برداشت.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=28892