نشست بين المللي براي"متوقف ساختن گسترش القاعده در آفريقا" برگزار مي‌شود

تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۰ | عنوان: الجزاير



الجزاير روز (چهارشنبه) ميزبان يك نشست بين المللي براي متوقف ساختن گسترش تشكيلات القاعده در قاره آفريقا است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا )،‌اين نشست با حضور نمايندگان 53 كشور آفريقايي و هم‌چنين نمايندگاني از آمريكا و كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در مركز پژوهش‌هاي تروريستي آفريقا در الجزاير برگزار مي‌شود.
شركت كنندگان در اين نشست در خصوص راهكارهاي موجود براي جلوگيري از توسعه و گسترش تشكيلات القاعده در قاره آفريقا و هم‌چنين راهكارهاي لازم براي رويارويي انواع جرم و جنايت در اين قاره بحث و تبادل نظر خواهند كرد.
هيات‌هاي كارشناسي نظامي‌ و امنيتي كشورهاي مذكور درميان تدابير امنيتي شديد وارد الجزاير مي‌شوند،‌ تا در نشست مذكور شركت كنند.
اين در حالي است كه تشكيلات القاعده در كشورهاي شمال آفريقا نسبت به انجام حملات در الجزاير و حومه آن تهديد كرده بود.
از برجسته ترين نكاتي كه در اين نشست بين المللي مورد بررسي قرار مي‌گيرد ايجاد طرحي آشكار براي جلوگيري از فعاليت تشكيلات القاعده در منطقه‌ي ساحل آفريقا و ايجاد ابزارهايي جهت تداوم همكاري‌ها بين سازمان‌هاي امنيتي كشورهاي اين قاره، راهكارهاي اساسي براي رويارويي با مهاجرت‌هاي غير قانوني،‌ قاچاق سلاح، مواد مخدر و قاچاق انسان است.
منابع ديپلماتيك در الجزاير تاكيد كردند: كشورهاي آفريقايي از كشورهاي اروپا و آمريكا مي‌خواهند تا به آن‌ها در مبارزه با تروريسم و ديگر جرم‌هاي سازمان يافته در اين قاره همكاري كنند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2889