ارسال 10 ناو جنگی ناتو به سواحل سومالی، برای مبارزه با دزدی دریایی

تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۰ | عنوان: سومالي



به گزارش روزنامه "الدستور" چاپ اردن ، "باب اینسورس"، وزیر دفاع انگلستان،گفت: وزرای دفاع پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، براي ارسال 10 ناو جنگی به سواحل سومالي، به منظور مقابله با دزدي دريايي به توافق رسيدند.
در حال حاضر ناتو 5 کشتی برای مبارزه با دزدی دریایی در منطقه در اختیار دارد، اما ماموریت آنها بر اساس تصمیم قبلی در 28 ژوئیه به پایان می رسد.

باب اینسورث، در اجتماع همتاهای خود در بروکسل گفت: " ما تصمیم گرفتیم كه کشتی های بیشتری به مجموعه دریایی دائمی وابسته به پیمان آتلانتیک شمالی که برای مبارزه با دزدی دریایی حضور دارند، اراسل كنيم تا با توان بيشتري ماموريت خود را در شاخ آفریقا دنبال کنند. ماموریت فعلی این نیروها با مشکلات قانونی روبروست، زیرا هر کشتی جنگی بر اساس قوانین ملی خود عمل می کند و برخی از سازمانهای قانونی نیز قوانين مربوط به همکاری با دزدان دریایی که در آبهای منطقه ای دستگیر می شوند را نپذیرفته اند.

پيمان ناتو در اصل به دنبال پیگیری ادامه ماموریت فعلی برای زمان طولانی تری در شاخ افريقا توافق کرد، اما وزراء دفاع كشورها عضو ناتو درمورد تغییر سرنوشت کشتی های این مجموعه دریایی دائم که معمولا در دریای مدیترانه متمرکز است و یا تشکیل نیروی جدید به نتیجه ای نرسیدند.
پيش از اين، اتحاديه اروپا نيز حمايت خود را از نيروهاي ناتو اعلام كرده بود.
10467


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2874