ناتو 10 کشتی جنگی برای مبارزه با دزدی دریایی به سواحل سومالی می فرستد

تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۰ | عنوان: سومالي



بروکسل_د ب ا: "باب اینسورث"، وزیر دفاع انگلستان،گفت: وزرای دفاع در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، توافق کردند نیرویی  که 10 کشتی جنگی را در بر می گیرد، برای مبارزه با پدیده دزدی دریایی به سواحل سومالی بفرستند.
در حال حاضر ناتو 5 کشتی برای مبارزه با دزدی دریایی در منطقه در اختیار دارد، اما ماموریت آنها بر اساس تصمیم قبلی در 28 ژوئیه به پایان می رسد..
باب اینسورث، در نشست با همتاهای خود در پیمان بروکسل گفت: " تصمیم گرفتیم کشتی های بیشتری به مجموعه دریایی دائمی وابسته به پیمان آتلانتیک شمالی که برای مبارزه با دزدی دریایی حضور دارند، بپیوندند تا این ماموریت را در شاخ آفریقا دنبال کنند.
ناتو در اصل پیگیری ادامه ماموریت فعلی برای زمان طولانی تری توافق کرد ، اما وزراء درباره مساله تغییر سرنوشت کشتی های این مجموعه دریایی دائم که معمولا در دریای مدیترانه متمرکز است و یا تشکیل نیروی جدید به نتیجه ای نرسیدند.
ماموریت فعلی این نیروها با  مشکلات قانونی روبروست، زیرا هر کشتی جنگی بر اساس قوانین ملی خود عمل می کند و برخی از سازمانهای قانونی نیز بندهای مربوط به همکاری با دزدان دریایی که در آبهای منطقه ای دستگیر می شوند را نپذیرفته اند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2872