کارشناسان مصري روند برگزاري انتخابات رياست جمهوري ايران را ستودند

تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۰ | عنوان: مصر



شماري از کارشناسان سياسي و سياستمداران مصري روند برگزاري انتخابات رياست جمهوري ايران را مورد ستايش قرار دادند و آن را بارزترين الگوي دموکراسي در منطقه دانستند.

اين کارشناسان در گفت وگو با خبرنگار"ايرنا" در "قاهره"، اين انتخابات را نقطه عطف بزرگ در تاريخ ايران دانستند و گفتند اين انتخابات انديشه دموکراسي ايران و ريشه دار بودن آن در جامعه ايراني را به جامعه بين المللي نشان داد.
دکتر "رفعت سيد احمد" مدير مرکز مطالعاتي "يافا" در اين زمينه گفت: ايران الگوي دموکراسي در منطقه را به نمايش گذاشت، انتخابات ايران با حضور بي سابقه مردم برگزار شد و تمامي رسانه ها اعم از داخلي و خارجي اين حماسه را پوشش دادند.
وي گفت همانگونه که ايران در زمان پيروزي انقلاب، الگوي توسعه وصنعت پيشرفته را ارايه داد امروزه نيز الگوي دموکراسي بي نظيري را ارايه مي دهد.
دکتر "سامي منصور " مشاور مرکز مسايل راهبردي عربي نيز در اين خصوص گفت: همه چشم ها در چند روز اخير به سوي ايران و انتخابات دموکراتيک و شفاف اين کشور دوخته شد.
وي گفت آنچه که انتخابات ايران را از انتخابات ديگر کشورها متمايز مي کند، اقبال گسترده و خودجوش مردم به آن است و همين مساله ميزان حمايت مردم را از نظام اسلامي بيش از هرچيز ديگري به نمايش مي گذارد.
منصور، حضور گسترده مردم ايران در انتخابات را شاخص اعتبار و اعتماد مردم به آن دانست وگفت زنان نيز با مشارکت فعال خود در اين انتخابات، نقش خود را در نظام اسلامي به نمايش گذاشتند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2869