مبارک: اسرائیل چاره ای جز پذیرش تشکیل دو دولت مستقل ندارد

تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰ | عنوان: مصر



قاهره_ا ف ب: حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر گفت: اسرائیل با تشکیل دو دولت مستقل موافقت خواهد کرد، زیرا چاره دیگری جز آن ندارد.
مبارک در گفتگو با تلویزیون رسمی مصر که خبرگزاری الشرق الاوسط، گزیده هایی از آن را پخش کرد، گفت : اسرائیل با تشکیل دو دولت موافقت خواهد کرد ، زیرا چاره ای جز آن ندارد.وی افزود: در بحث هایی که با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل داشتیم، به او گفتم که چاره ای ندارد و تشکیل دو دولت مستقل روی خواهد داد...و یک دولت اسرائیلی و یک دولت عربی به وجود می آید.
وی در ادامه گفت: ما به هرگونه عملیات صلح در مساله فلسطین توجه می کنیم، زیرا این مساله صلح و ثبات را در کل منطقه به وجود می آورد و مصر از عدم وجود صلح در منطقه بسیار رنج برده است.
نخست وزیر اسرائیل در 11 می گذشته در شرم الشیخ با  مبارک دیدار کرده بود و مبارک تصریح کرد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در طول مذاکرات آنها که پنجشنبه گذشته در قاهره انجام شد گفت تلاش می کند تا مساله فلسطین بر اساس تشکیل دو دولت مستقل حل شود ، اما به ضرورت کمک اسرائیلی ها در توقف ساخت شهرک های یهودی نشین و حفظ وحدت کلمه فلسطینی ها نیز اشاره کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2837