وزيرخارجه اسبق ليبي، رئيس مجمع عمومي سازمان ملل شد

تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۰ | عنوان: ليبي



88.03.21
مجمع عمومي سازمان ملل متحد،، وزير امور خارجه پيشين ليبي و وزير فعلي در امور اتحاديه آفريقا را به عنوان رئيس مجمع عمومي سازمان ملل در اين دوره انتخاب كرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، "علي التريكي " به عنوان رئيس مجمع عمومي سازمان ملل در شصت و چهارمين دوره آن انتخاب شد. وي به عنوان جانشين "ميگل دسكوتو بروكمان "، وزير امور خارجه اسبق نيگاراگوئه برگزيده شد.
بنا بر اين گزارش، علي التريكي نيز پس از انتخاب بر اي تصدي اين پست، با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه "بر اهميت اصلاح اين سازمان بين المللي تاكيد خواهم كرد. "
به گزارش خبرگزاري رويترز، وزير اسبق امور خارجه ليبي با موافقت همه كشورهاي آفريقايي انتخاب شد و اين نخستين باري است كه يك مسئول ليبيايي رئيس مجمع عمومي مي‌شود.
التريكي گفت: اين انتخاب در واقع بزرگداشت كشور ، مردم و رهبر ليبي است و تقدير از ليبي به دليل احترام به اصول و اهداف سازمان ملل و مشاركت فعال اين كشور براي تحقق صلح و امنيت جهاني به ويژه در قاره آفريقا است.
ليبي پس از پرداخت غرامت به خانواده‌هاي قربانيان لاكربي و لغو تحريم‌هاي بين‌المللي، نقشي فعال در سطح بين‌الملل و منطقه ايفا مي‌كند و در سال 2008 نيز به عنوان عضو غير دائم شوراي امنيت براي مدت 2 سال انتخاب شد.
التريكي در آغاز دهه هشتاد به عنوان نماينده دائم ليبي در سازمان ملل متحد بود، وي پس از انتخاب بر اهميت اصلاح سازمان ملل به خصوص ساختار شوراي امنيت و فعال تر شدن مجمع عمومي تاكيد كرد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2812