رئيس كميسيون اتحاديه آفريقا تاكيد كرد: توسعه مناسبات آفريقا با آمريكاي جنوبي براي مقابله با بحران نئوليبراليسم

تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۰ | عنوان: آفريقا



88.03.20
رئيس كميسيون اتحاديه آفريقا تاكيد كرد اتحاد بين آفريقا و آمريكاي جنوبي كليد رويارويي با معضلاتي است كه كشورهاي هر دو منطقه به خاطر بن بست در نظام نئوليبراليسم درگير آنها هستند.

به گزارش فارس به نقل از آژانس بوليواري ونزوئلا، "ژان پينگ "، رئيس كميسيون اتحاديه آفريقا، روز گذشته پس از ديدار با "هوگو چاوز "، رئيس جمهور ونزوئلا، در كاراكاس خاطر نشان كرد كه اتحاد بين آفريقا و آمريكاي جنوبي كليد رويارويي با معضلاتي است كه كشورهاي هر دو منطقه به خاطر بن بست در نظام نئوليبراليسم درگير آنها هستند.
رئيس كميسيون اتحاديه آفريقا همچنين نسبت به تدابير و ابتكاراتي كه از نشست آتي سران آمريكاي جنوبي و آفريقا در سپتامبر آينده در ونزوئلا بر خواهند آمد ابراز اطمينان كرد.
پينگ به علاوه طرح هاي همگرايي موجود در آمريكاي جنوبي را مورد تمجيد قرار داد و اعلام كرد كه كشورهاي آفريقايي مايل به پيوستن به اين مكانيسم ها هستند.
مقام آفريقايي با ابراز رضايت از وجود كانال تلويزيوني "تله سور " به عنوان رسانه منطقه اي آمريكاي لاتين اعلام كرد كه در پي شكل گيري طرحي مشابه در آفريقاست تا صداي ملت هاي اين منطقه هم به گوش ديگران برسد.
پينگ كه ديداري سه روزه از ونزوئلا داشت در ملاقات با هوگو چاوز و ديگر مسئولان اين كشور درباره مقدمات برگزاري نشست سران آفريقا و آمريكاي جنوبي و تحرك دادن به برنامه هاي همكاري بين منطقه اي در بخش هاي آموزش، بهداشت، فناوري، انرژي و فرهنگي به تبادل نظر پرداخت.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2784