اخطار آمريكا به اريتره درمورد عدم مداخله در سومالي

تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۰ | عنوان: شرق آفريقا



به گزارش پايگاه خبري " الصومال اليوم" جاني كارسون معاون وزير امور خارجه آمريكا در امور آفريقايي، اعلام كرد : ‌" اريتره در قبال سومالي نقش مخربي را بازي مي كند و چنانچه خواستار بهبود روابط با واشنگتن مي باشد، ملزم به توقف اقدامات خود در سومالي و عملكردي همانند ديگر كشورهاي صالح در منطقه است".
كارسون در مصاحبه با "رويترز" اقدامات اخير كشور اريتره را ناقض بازگشت استقرار سياسي و اوضاع عادي در سومالي دانست و اين كشور را متهم به كمك ، تحريك ، انتقال سلاح و مهمات به سومالي و حمايت از جنبش افراطي " الشباب" و رهبران آنها كرد.
از سوي ديگر دولت سومالي نيز اريتره را متهم به حمايت از مخالفان دولت و انتقال اسلحه و بمب هاي جنگي به سومالي كرد، اين در حاليست كه اريتره هيچ يك از اين اتهامات را نپذيرفته و معتقد است مزدوران آمريكا مسئول انتشار اين اكاذيب هستند.
نماينده اريتره نيز در سازمان ملل متحد اشاره كرد: ارسال اسلحه به سومالي با وجود نظاميان غربي كه در جيبوتي حضور دارند_ جيبوتي در ميان دو كشور قرار دارد_ بسيار دشوار است.
چندي پيش دولت اريتره يك پايگاه نظامي اسرائيل را در داخل خاك اين كشور تعطيل كرد. دولت اريتره همچنين وجود نظاميان اسرائيلي در اين كشور را تكذيب كرد. اگرچه هنوز دو جزيره اريتريايي در اجاره اسرائيل قرار دارد.
10459


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2760