تمرکز  دولت بر استفاده از فارغ التحصیلان کشور در پروژه های داخلی و جلوگیری از خروج نخبگان  به خارج از کشور

تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۰ | عنوان: زامبيا



وزیر صنایع و بازرگانی فلیکس موتاتی  فارغ التحصیلان کشور را به توجه  و تمرکزبیشتر در بخشهای داخلی و پروژه های ملی بعد از پایان دوران تحصیلی فرا خواند .
وی گفت این یک معضل است که فارغ التحصیلان خوب ما در دانشگاه های داخل و خارج کشور هنوز در خیابان ها پرسه میزنند به دلیل نداشتن برنامه ها و پروژ های کاری.
اگرچه در بخشهای اصلی و رسمی هر اقتصادی این انتظار میرود که تعدادی از بهترین های دانشگاه ها را جذب خود کند اما این فشار و بار سنگین تحمیل شده بر سازمان ها باید با توجه فارغ التحصیلان به ابجاد کار و خود اشغالی و موقعیت های شغلی ایجاد شده توسط خود انها کم شود.
جالب اینجاست بعضی از دانش اموختگان که در بخشهایی مشغول کار می شوند در همان حال وارد انجام پروژه های تجاری داخلی  و خارجی دیگری هم می شوند تا درامدهای بیشتری را کسب کنند .
بعضی پروژه های پیشنهادی فارق التحصیلان دانشگاهها ازمون های مالی موفقی را پشت سر گذاشته اند و بعضی دیگر هنوز در مراحل  بررسی های مالی ان است.
موضوع قابل تعمق دیگر این است که این افراد ترجیحاً موفقیت را در خارج کشور جستجو میکنند تا داخل کشور، وزیر بازرگانی موتاتی میگوید آنها باید با داشتن روحیه تعهد بدنبال این باشند که خود مدیر خود باشند بجای راحتی و اسایشی که در کار برای دیگران جستجو میکنند .
امتیاز ورود تعداد زیادی به فضای اقتصادی و تجاری جز ایجاد شغل برای خودشان موقعیت های شغلی دیگری را نیز برای دیگران مهیا میکنند  میتواند با برداشتن انحصار و محدودیت از جلوی راه اقتصادهای جوان و پویا کمک زیادی به خزانه ملی و ماهیت اقتصاد جامعه با پرداخت مالیات بکند .


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2740