تکمیل تحقیقات دانشمندان بر روی علل بیماری آنفولانزا

تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۰ | عنوان: زامبيا


دانشمندان در ایالات متحده  تحقیقاتی را در زمینه علل و امکان درما ن  نوعی انفولانزا ی  کشنده در آفریقا به پایان رسانیده اند.
مدیر تیم تحقیقاتی ایان لیپکین از دانشکده کلمبیا در نیویورک گفت که این هنوز مشخص نشده که جطور اولین فرد به این بیماری مبتلا شده است جز علائم نشان دهنده از وجود نوعی حشره  ناقل این خانواده  ویروسی در بدن جانوران .وی گفت این  یک نوع ویروس تهاجمی است که در  نتیجه تحقیقات اخیر ان  در مجله پزشکی پلوس پاتوژن منتشر شده است.
این حشره که ناقل  این ویروس با نام لوجو میباشد در اواخر سپتامبر گذشته شناخته شد  زمانی که چهار قربانی مبتلا   شده  به آن  از پنج بیمار مبتلا شده  مردند  و تنها یک نفر از انها زنده ماند .
  نشانه های  مربوط به این  ویروس  زمانی بروز کرد یک زن کارمند آژانس هواپیمایی  که در محدوده خارج شهر لوساکا زندگی میکرد دچار بیماری تب و لرز عجیبی شد که او را با هواپیما به ژوهانسبورگ  جهت مداوا منتقل کردند هر چند که پس از مدتی  بر اثر این بیماری جان باخت .
سپس دارویی به نام  ریباویرین به بیمار دیگر مبتلا شده   به انفولانزای دیگری  با نام لاسا داده شد که یک پرستار در ژوهانسبورک بود . محققین میگویند  که این پرستار اهل افریقای جنوبی به طور کامل از این بیماری حاصل از ویروس لوجو بهبود یافت .
مدیر موسسه   ملی آلرژی و بیماری های عفونی انتونی فاوسی  گفت امکان  گسترش این ویروس از بین رفته است .دکتر فاوسی ادامه داد تحقیقات حاصل شده  نشان دهنده این است که چطور دانشمندان میتوانند با استفاده از تکنیک های مربوط به علم ژنتیک ویروس های جدید را شناسایی کنند .او گفت تحقیقات در آفریقا نشان داد که گرچه این بیماری ابولا نبود اما همان علائم مشابه همچون تب و لرز ، بیحوهشی و بیحسی اندام حرکتی را در خود داشت .
جدا از دانشگاه کلمبیا ازمایشات دیگری در مرکز تحقیقاتی بیماری های ویروسی خانوادگی مربوط به تب لاسا شناخته شده در افریقا انجام شده است .



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2739