شورشيان دلتاي نيجر بزودي يک گروگان انگليسي را آزاد مي کنند

تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۰ | عنوان: نيجر



88.03.19
تهران - گروه شورشي موسوم به "جنبش آزادسازي دلتاي نيجر" روز سه شنبه اعلام کرد که يک گروگان انگليسي در اختيار اين گروه بزودي آزاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از لاگوس، اين گروه شورشي نيجريه با صدور بيانيه اي اعلام کرد، "ماتيو ماگواير" گروگان انگليسي که سال گذسته در مناطق نفت خيز دلتاي نيجر واقع در جنوب نيجريه ربوده شد، تا 24 ساعت آينده آزاد خواهد شد.
اين گروگان انگليسي که در استخدام يکي از شرکت هاي نفتي انگليسي است، 19 آوريل سال گذشته (31 فروردين 1387) همزمان با آزادي "روبين بري" ديگر گروگان انگليسي، ربوده شد.
پيشتر سفارت انگليس در نيجريه باراها از شورشيان دلتاي نيجر خواسته بود که اين گروگان را آزاد کنند اما همواره شورشيان دلتاي نيجر اين درخواست لندن را رد کرده بودند.
شورشيان دلتاي نيجر در سالهاي اخير بسياري از کارکنان شرکت هاي نفتي خارجي در مناطق نفت خيز جنوبي نيجريه را ربوده اند اما پس از زماني آنها را آزاد کرده اند. نيجريه در هفته هاي اخير شاهد درگيري هاي شديد بين ارتش و شورشيان اين کشور و کشته شدن شماري از طرفين بوده است.
خشونت ها در منطقه دلتاي نير منجر شده است تا توليد نفت خام در نيجريه به طور چشمگيري کاهش يابد. نيجريه که در سال 2006 ميلادي روزانه 2 ميليون و 600 هزار بشکه نفت خام توليد مي کرد ، بر اساس آخرين آمار، در حال حاضر روزانه 1 ميليون 760 هزار بشکه نفت خام توليد مي کند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2722