سرمایه گذاری چهارصد میلیون دلاری شرکت چینی cnmc در بخش معادن زامبیا

تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰ | عنوان: زامبيا



 شرکت چینی cnmc روز یکشنبه 6ژوئن  متعهد شد  که در بخش صنایع معادن زامبیا یک سرمایه گذاری 400میلیون دلاری را بعد  از  راه اندازی رسمی معادن انجام دهد .
وزیر معادن  و توسعه فلزات مکسون موله گفت شرکت چینی ضمن سرمایه گذاری فوق توسعه پروژه مولاشی را نیز اغاز خواهد کرد که ظرفیت تولید 60000تن مس کدوت را تا پایان سال 2010دارا میباشد .
مکسون موله  در  جریان مراسم تحویل  معدن  به پیمانکار چینی  و بازگشایی مجدد معادن  بالوبا  و توسعه پروژه مولاشی گفت دولت این  انتظار را داشت که شرکت چینی سرمایه گذاری کمتر از 400میلیونی نخواهد داشت . هر دوی معادن بالوبا و مولاشی بخشهایی از معادن lcm  که  نشانگر پیوستگی منابع معادن بین المللی imr وگروه منابع بین استین هستند  که عملیات اجرایی واستخراج فلزات  گامبیشی از انجا  انجام  میشود که  بزگترین تولید کننده فلز کبالت در منطقه جنوب افریقاست .
معاون شرکت cnmc تائو ژینهوا گفت که  شرکت انها معادن بالوبا و مولاشی را دوباره فعال خواهند کرد اما زمان دقیقی برای ان ذکر نکرد .تائو گفت  که برای بهره برداری از مولاشی ضرورت انجام یکسری مطالعات  و یک برنامه جدید توسعه حس میشود .
وزیر معادن نیز گفت : فعال سازی مجدد معادن بالوبا این امکان را ایجاد میکند که چیزی حدود 1740معدنچی بیکار شده به علت بسته شدن معادن در پایان سال جاری فرصت بازگشت به کارشان را پیدا کنند .
تائو ژینهوا گفت برنامه ذوب فلزات  با ظرفیت سالانه 150000تن میتواند به زامبیا کمک کند که تولیداتش تا سقف 600000  تن در همین سال 2009  افزایش دهد.وی تاکید کرد هدف سرمایه گذاری در زامبیا ودر لوناشیا توسعه طولانی مدت و ترجیها دستیابی به سوددهی کوتاه مدت است .
وزیر صنایع  نیز گفت  دولت سهام خود را در لوناشیا تا 20 درصد افزایش خواهد داد نسبت به سهام 15 درصدی قبلی .و بدنبال این تعهدات جدید کاری سهام دولت در مشارکت معادن تا 35 درصد به منظور نفوذ وفعالیت بیشتر در پروسه عملیات اجرایی و استخراج معادن افزایش خواهد داشت .


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2705