تاکيد وزراي خارجه ايران و لسوتو بر لزوم بازنگري در ساختار شوراي امنيت سازمان ملل

تاریخ ۰۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۱ | عنوان: لسوتو


وزرای امور خارجه ایران و کشور آفریقائی لسوتو، برلزوم بازنگری در تجدید ساختارهای غیر عادلانه شورای امنیت سازمان ملل متحد بر پایه حقوق برابر همه کشورها تأکید شد.


منوچهر متکی که در نیویورک به سر می برد در این دیدار با تشریح نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به همکاری با قاره آفریقا و اقدامات انجام شده برای افزایش روابط در حوزه های مختلف با کشورهای این قاره به همایش اخیر هم اندیشی ایران و آفریقا اشاره کرد و آن را نشانه ای از عزم کشورمان برای توسعه همکاری ها با افریقا دانست. همایش هم اندیشی ایران و آفریقا هفته گذشته با حضور مقامات عالیرتبه کشورهای آفریقائی و همچنین فعالان حوزه های مختلف علمی و تحقیقاتی و رسانه ها از دو طرف در تهران برگزار شد. متکی همچنین با معرفی توانمندی های اقتصادی کشورمان در حوزه های مختلف به ویژه در ساخت نیروگاه و خطوط تولید صنعتی، تولید خودرو و تراکتور، آمادگی بخش های ذیربط کشورمان را برای فعال سازی روابط در حوزه های مختلف به اطلاع وزیر امور خارجه لسوتو رساند.

وزیر امور خارجه لسوتو نیز در این دیدار با استقبال از گسترش همکاری های ایران و آفریقا و همچنین توسعه همکاریهای اقتصادی بین ایران و لسوتو بر پشتیبانی دو کشور از یکدیگر در موضوعات بین المللی تأکید کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=26093