(امين) ديدار مقامات نظامي اوگاندا و جمهوري دموكراتيك كنگو

تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸ | عنوان: مركز آفريقا


وزير دفاع كنگو براي ديداري دو روزه از اوگاندا عصر ديروز وارد كامپالا شده مورد استقبال همتاي اوگاندايي خود قرار گرفت.
به گزارش شبكه رسانه اي امين به نقل از روزنامه ديلي مانيتور اوگاندا؛ گفتگو درباره برقرار كردن امنيت كامل در مرز دو كشور، از اهداف اصلي اين سفر اعلام شده است. وزير دفاع اوگاندا در اين باره به خبرنگاران گفت، اين ديدار دو روزه به دنبال انجام توافقاتي براي مبارزه با گروه هاي شورشي دو كشور و برقراري صلح و امنيت در مرزهاي دو كشور است تا اين امنيت مقدمه اي شود براي مبادلات تجاري و بازرگاني متقابل. جمهوري دموكراتيك كنگو كه مرز مشترك زيادي با اوگاندا دارد بازار بسيار خوبي براي كالاهاي توليدي اوگاندا است.
گروه شورشي "ارتش مقاومت لرد" به رهبري "جوزف كني" يكي از گروه هاي اوگاندايي است كه هر از چند گاهي در شرق كنگو دست به جنايت هايي مي زند. گروه ديگر در اين منطقه "نيروهاي متحد دموكراتيك" است كه قبلاً از شرق كنگو به مرزهاي غربي اوگاندا حمله نموده و پس از غارت هايي به مقر خود در داخل مرزهاي كنگو باز مي گشتند.
سفير اوگاندا در كنگو نيز درباره اين سفر گفت، بياييد امنيت را در مرزهايمان برقرار كنيم تا بجاي اين كه كالاها از يك كشور به كشور ديگر قاچاق شود، بتوانيم به طور رسمي و قانوني با يكديگر تجارت داشته باشيم. وي همچنين گفت نتايج اين مذاكرات در آينده به صورت عمومي اعلام خواهد شد.
11601143




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=25816