باراک اوباما در قاهره با رئيس جمهور مصر ديدار کرد

تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۰ | عنوان: مصر



88.03.14
تهران - رئيس جمهور آمريکا که صبح امروز وارد قاهره پايتخت مصر شد با رئيس جمهور اين کشور ديدار و گفتوگو کرد.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، شبکه تلويزيوني الجزيره قطر روز پنجشنبه اعلام کرد باراک اوباما و حسني مبارک در اين ديدار در باره مسائل مهم خاورميانه و ايران گفت وگو کردند.
رئيسان جمهور دو کشور پس از پايان اين ديدار در سخنان بسيار کوتاهي گفتند که در مذاکرات خود بر لزوم تلاش براي حل مسائل اختلاف انگيز اين منطقه تاکيد کردند.
اوباما با اشاره به اهميت همکاري با همه طرف ها در منطقه گفت بايد اين همکاري در جهت تحقق خواسته هاي ملت هاي خاور ميانه صورت گيرد.
پيش از ورود اوباما به پايتخت مصر، رسانه هاي خبري عربي و بين المللي به نقل از منابع آمريکايي اعلام کردند اين سخنراني لحني آشتي جويانه دارد و اوباما با بيان اين سخنان مي کوشد دست دوستي خود را به سوي مسلمانان دراز کند و چهره آمريکا را نزد افکار عمومي مسلمان بهبود بخشد.
رسانه هاي خبري بين المللي همچنين به نقل از تنظيم کننده متن سخنراني اوباما اعلام کردند اوباما در سخنراني خود به نزاع فلسطين و "اسرائيل" مي پردازد و از همه طرف هاي اين نزاع مي خواهد به توافق هاي گذشته خود پايبند باشند. وي همچنين از متحدان عرب خود مي خواهد "اقدامات ديپلماتيک آشتي جويانه اي" را در قبال اسرائيل اتخاذ کنند.
شبکه الجزيره در ادامه انعکاس اخبار مربوط به سخنراني امروز اوباما به گوشه اي از بيانات امروز رهبر انقلاب اسلامي ايران در باره اين سخنراني اشاره و به نقل از ايشان اعلام کرد سخنراني اوباما اگر با اقدامات عملي و تغيير شيوه عمل دولت سابق آمريکا در قبال مسائل خاور ميانه از جمله مساله فلسطين و پرونده هسته اي ايران و مسائل عراق و افغانستان همراه نباشد، هيچ تاثيري بر ملت هاي مسلمان نخواهد داشت.
الجزيره سپس چند جمله از بيانات رهبر انقلاب را با صدا و تصوير ايشان پخش کرد.
لازم به توضيح است اوباما عصر امروز در دانشگاه قاهره، سخنراني را خطاب به جهان اسلام ايراد خواهد کرد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2566