"شوراي مسلمانان بريتانيا"قتل گروگان انگليسي در مالي را محکوم کرد

تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۰ | عنوان: مالي



88.03.14
لندن - دبيرکل بزرگترين تشکل اسلامي انگليس روز پنجشنبه با انتشار بيانيه اي قتل يک گروگان انگليسي توسط شاخه شمال آفريقاي گروه القاعده در کشور مالي را محکوم کرد.

"محمد عبدالباري" دبير کل "شوراي مسلمانان بريتانيا" در اين بيانيه قتل "ادوين داير"(تصوير) توسط شاخه شمال آفريقاي گروه القاعده را بزدلانه و وحشيانه توصيف کرد و گفت: قتل بي معني يک شهروند کاملا بي گناه عملي غير قابل بخشش است و هيچ توجيهي براي چنين عمل وحشيانه اي وجود ندارد.
عبدالباري در بيانيه خود همچنين ابراز اميدواري کرد عاملان قتل اين شهروند انگليسي هرچه زودتر دستگير شده و عدالت در مورد آنان اجرا شود.
دفتر نخست وزيري انگليس و وزارت خارجه اين کشور روز گذشته با انتشار بيانيه هاي جداگانه اي اعلام کردند که دلايل قوي وجود دارد که "ادوين داير" يک تبعه انگليسي ربوده شده توسط القاعده در شمال آفريقا به قتل رسيده است.
اين تبعه انگليسي ژانويه گذشته به همراه چند گردشگر اروپايي در کشور نيجر ربوده شد و رسانه هاي انگليس گزارش داده اند که وي بعدا به کشور مالي منتقل شد و در آنجا به قتل رسيد.
ربايندگان اين تبعه انگليسي روز 21 ماه مه با اعلام ضرب الاجلي به دولت انگليس اعلام کرده بودند که اگر ابوقتاده يک روحاني اردني که به اتهام ارتباط با القاعده و حمايت از تروريسم در انگليس زنداني است، آزاد نشود، گروگان خود را خواهند کشت.
بر اساس گزارش هاي رسانه اي در پي پاسخ ندادن دولت انگليس به تهديد اعلام شده، در نهايت ادوين داير در روز 31 ماه مه اعدام شد.
گوردون براون نخست وزير انگليس روز چهارشنبه در بيانيه اي قتل "داير" را به عنوان اقدامي وحشيانه و تروريستي محکوم کرد و با خانواده وي ابراز همدردي نمود. وي تاکيد کرد که دولت انگليس همه تلاش خود را براي دستگيري و محاکمه قاتلان وي انجام خواهد داد.
وي همچنين اعلام کرد با رييس جمهوري مالي صحبت کرده و به وي اطمينان داده است که انگليس از تلاشهاي دولت وي براي مبارزه با القاعده در مال حمايت مي کند.
ابوقتاده که از او به عنوان دست راست اسامه بن لادن در اروپا ياد مي کنند از سال 2002 در انگليس در بازداشت به سر مي برد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2565