وزير مسكن سوازيلند: تقويت روابط اقتصادي با ايران براي قاره آفريقا بسيار مهم است

تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۰ | عنوان: سوازيلند


وزير مسكن سوازيلند با تمجيد از برگزاري همايش‌ هم‌انديشي ايران و آفريقا در تهران گفت كه تقويت روابط اقتصادي قاره آفريقا با ايران بسيار مهم است.

"ليندي گووبو "، وزير مسكن سوازيلند در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل فارس با تاكيد بر لزوم هم‌انديشي ايران با كشورهاي‌آفريقايي گفت: به نظر من گردهمايي ايران و كشورهاي آفريقايي به منظور بررسي زمينه‌هاي همكاري به ويژه در زمينه اقتصادي فرصت جالبي است. من منتظرم ببينم كه اين گردهمايي در پايان چه نتيجه‌اي را در بر خواهد داشت.
وي كه در همايش هم‌انديشي ايران و آفريقا شركت كرده است، افزود: تقويت روابط اقتصادي قاره آفريقا با ايران بسيار مهم است. من به اينجا‌ آمده‌ام تا ببينم كه ايران در چه زمينه‌هايي مي‌تواند به ما كمك كند.
گووبو گفت: در اين نشست وزاري آفريقايي بسياري شركت كرده‌اند و سخنراني‌ها و اظهارات آنها در اين هم‌انديشي جالب و مهم هستند.
همايش «هم‌انديشي ايران و آفريقا» صبح سه‌شنبه با حضور محمود احمدي‌نژاد، «بينگو» و عبدالله واد روساي جمهور ايران، مالاوي و سنگال، «ممدو كوليبالي» رئيس مجلس ساحل عاج و رئيس جمهور سابق مالي و بيش از 20 وزير از جمله وزراي خارجه، بهداشت، صنعت، تجارت و كشاورزي از 30 كشور آفريقايي در ساختمان حافظيه مجموعه سعدآباد آغاز به كار كرد.
چشم‌انداز همكاري‌هاي ايران و آفريقا، نقش‌آفريني آفريقا در آينده نظام بين‌الملل، نقش تجارت در توسعه روابط اقتصادي بين آفريقا و ايران و نقش رسانه‌هاي جمعي در ارتقاء ‌وحدت در آفريقا، آثار بحران‌هاي منطقه‌اي در توسعه آفريقا، تروريسم بين‌المللي و توسعه پايدار در آفريقا، تنوع فرهنگي در اين قاره و ... از جمله موضوعات مورد بحث در اين همايش دو روزه است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=25611