براي دفاع از رساله دكتري نویسنده فلسطینی با حضور پلیس مصر در دانشگاه حضور يافت

تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۰ | عنوان: مصر



88.03.14
در یک اقدام عجیب و بی‌سابقه «احمد عرابی حسین الترك» نویسنده و استاد فلسطینی با مراقبت پلیس رساله دکتری خود را به دانشگاه قاهره داد و با همراهي آنها از دانشگاه خارج شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سايت الاعلام العربيه، رساله عرابی حسین الترك باعنوان «خصوصیات‌های انحراف‌های میهنی در روزنامه‌نگاری فلسطینی» برای دفاع به دانشگاه قاهره تسليم شد. تاکنون چنین شیوه‌ای برای ارائه رساله در کشورهای عربی بی‌سابقه بوده است.

«احمد عرابي حسين الترك» استاد و نويسنده فلسطيني پس از آن که اجازه اقامتش در مصر به پایان رسید، توسط پلیس بازداشت شد و تاکنون از ورودش به دانشگاه قاهره جلوگیری به عمل آمده است. وی اکنون در منطقه خلیفه زندانی است.

دکتر «لیلی عبدالمجید» رئیس دانشکده رسانه دانشگاه قاهره تلاش بسیاری برای آزادی وی یا حداقل تسلیم رساله‌اش به دانشکده بدون نظارت سازمان‌های امنیتی انجام داد و در نهایت توانست اجازه حضور 4 ساعته در فضاي داخلي دانشگاه را به دست آورد.

سازمان‌های امنیتی مصری به عرابی حسین تنها 4 ساعت مهلت دادند تا در فضای داخلي دانشگاه بدون حضور پلیس حضور داشته باشد. در اين مدت او موظف بود تا همه كارهاي مربوط به تسلیم رساله دکتري تا دفاع در دانشکده را به انجام برساند. اين مدرس دانشگاه فلسطيني موفق شد تا با دفاع 3 ساعته از رساله‌اش در حضور استادان دانشكده رسانه، با نمره عالي اين كار را به پايان برساند.

«احمد اعرابي حسين الترك» در حمله اخير صهيونيست‌ها به غزه و در جريان تخريب كامل متزل عمويش به صورت جدي آسيب ديده بود. در اين حادثه عموي او به شهادت رسيد.
در حالی که موجی از اعتراض از سوی دانشجویان، سراسر دانشگاه قاهره را فرا گرفته، پلیس همچنان به بازداشت وی اصرار دارد.
ايبنا


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2542