ليبريا حمايت بيشتر از بخشهاي بهداشتي و آب اين کشور را خواستار شد

تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹ | عنوان: ليبريا


دولت لیبریا و برنامه توسعه سازمان ملل متحد در حاشیه هفته جهانی آب در استکهلم ، بیانیه مشترکی منتشر کردند و حمایت بیشتر از بخش های بهداشتی و آب این کشور را خواستار شدند.
در این بیانه آمده است :" سطح پایین دسترسی به مراکز بهداشتی و آب و نیز اقدامات نامناسب بهداشتی ، سلامتی و رشد اقتصادی و زندگی کودکان لیبریایی را تهدید می کند." به گفته سازمان جهانی بهداشت ، هجده درصد از موارد مرگ که در این کشور ثبت شده به دلیل بیماری های مربوط به مشکلات آب و مشکلات بهداشتی بوده است.

در سال های هزار و نهصد و نود تا سال دو هزار و دو نسبت جمعیتی که در کشورهای آفریقایی زیر صحرا به آب آشامیدنی دسترسی داشتند ، از چهل و هشت درصد به پنجاه و هشت درصد افزایش یافت اما در لیبریا نسبت دسترسی به آب آشامیدنی در این زمان از سی و هفت درصد به هفده درصد و نسبت دسترسی به مراکز بهداشتی از بیست و هفت درصد به هفت درصد کاهش یافت. به گزارش خبرگزاری فرانسه از استکهلم ، وزیر امور خارجه لیبریا خاطر نشان کرد:" در حالی که ما تلاش های دیگر کشورها در بخش های بهداشتی و آب را تایید می کنیم ، بر لزوم حمایت کشورهای کمک کننده از طرح ما تاکید داریم."



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=25299