تل اويو با نگراني سخنراني اوباما را در قاهره دنبال مي کند

تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰ | عنوان: مصر


يت المقدس از سخنراني اوباما نگران است.
به نوشته شماره امروز روزنامه جروز الم پست، بيت المقدس همراه با بقيه دنيا با دقت به سخنراني روز سه شنبه باراک اوباما در قاهره گوش مي کند به اين اميد که تلاش او براي نزديک شدن به جهان اسلام به براي اسرائيل گران تمام نشود.
در حاليکه پيش بيني مي شود مناقشه اعراب-اسرائيل در اين سخنراني در صدر محورهاي سخنراني اوباما در دانشگاه قاهره باشد، انتظار نمي رود اين موضوع کانون توجه او در اين سخنراني باشد، به جاي ان اوباما تصريح خواهد کرد که اساس اين سخنراني رابطه امريکا با جهان اسلام است.
با توجه به اينکه تنظيم سياست هاي دولت امريکا درباره خاورميانه همچنان در واشنگتن ادامه دارد، مسئولان اسرائيلي گفتند انها با دقت سخنراني اوباما را براي يافتن نشانه هايي از موضع گيري هاي خاص او دنبال مي کنند.
اين روزنامه در ادامه به ديدار اوباما با مقامات عربستان سعودي اشاره کرد، اوباما پيش از ترک کردن واشنگتن در مصاحبه اي گفت بخش عمده پيام او در اين سفر اين خواهد بود که "از اظهار نظر کردن در پشت درهاي بسته دست بکشيد و علني حرف بزنيد".
وي گفت: "کشورهاي عربي بسياري وجود دارند که از اينکه ايران سرگرم ساخت تسليحات هسته اي است، بيش از تهديد اسرائيل نگران هستند اما ان را بيان نمي کنند".


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2522