اخوان المسلمين:اوباما با سخنراني نمي تواند ديدگاه جهان اسلام را تغيير دهد

تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰ | عنوان: مصر



معاون رهبر اخوان المسلمين مصر، تاکيد کرد رئيس جمهور آمريکا نمي تواند با سفر به کشورهاي اسلامي و سخنراني، ديدگاه جهان اسلام نسبت به واشنگتن را تغيير دهد.
«محمد حبيب» در مصاحبه با شبکه تلويزيوني الجزيره، درباره مشارکت نمايندگان اين جنبش در سخنراني باراک اوباما در قاهره گفت.. نمايندگان ما در سخنراني اوباما به درخواست آمريکا حضور خواهند داشت. ما اميدوار بوديم که از همه گروههاي مصري براي حضور در اين سخنراني دعوت مي شد. بايد به گروههاي سياسي در مصر اجازه داده مي شد که از اين سفر استفاده کنند.
اوباما بايد سياستهاي عملي اتخاذ کند و به بيان سخنان مثبت اکتفا نکند.
وي ادامه داد.. اگر تغيير ريشه اي در سياست آمريکا در برابر جهان اسلام به وجود نيايد، سفرها و سخنراني ها درعمل تاثيري نخواهد داشت. دولت آمريکا همچنان بر موضع گذشته خود در حمايت نامحدود از دشمن صهيونيستي اصرار دارد و جانبداري چشم بسته اي از اين رژيم دارد.
وي اضافه کرد.. ما در عمل شاهد عقب نشيني رئيس جمهور آمريکا از وعده هاي گذشته اش به ويژه درباره گوانتانامو و انتشار تصاوير شکنجه زندانيان هستيم. سوال اين است که آيا اوباما اين بار هم پيامي خطاب به جهان اسلام خواهد گفت، اما سپس از سخنان خود عقب نشيني خواهد کرد؟ در آمريکا گروههاي فشاري وجود دارند که تصميمات اوباما تحت تاثير آنها قرار دارد.
ما بايد منتظر بمانيم ببينيم که آيا اوباما به وعده هايش نسبت به جهان اسلام عمل خواهد کرد؟



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2520