تظاهرات مردم سوازيلند بر ضد نظام سلطنتي اين کشور کوچک آفريقايي

تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۲ | عنوان: سوازيلند


حدود هزار تن روز سه شنبه در سوازیلند علیه حکومت "امسواتی سوم" پادشاه این کشور تظاهرات کردند. حکومت سوازیلند آخرین سلطنت مطلقه در آفریقا به شمار می رود.
این تظاهرات باوجود بازداشت حدود پنجاه تن از فعالان حقوق بشر یا اعضای اتحادیه های صنفی در این کشور در روز گذشته برگزار می شود. زاخله مابوزا سخنگوی حزب مخالف دولت ممنوعه موسوم به جنبش دمکراتیک ملت های متحد در سوازیلند اعلام کرد:" تظاهرات در حال برگزار شدن است، مردم باوجود ممنوعیتی که پلیس اعلام کرده است به خیابان ها ریخته اند." وی تلفنی از مانزینی پایتخت تجاری سوازیلند اعلام کرد:" آنها اکنون حدود هزار تن هستند وشمار آنان باوجود فضای خصمانه همچنان افزایش می یابد." تظاهر کنندگان خواستار برقراری دمکراسی چند حزبی در کشور پادشاهی کوچک خود هستند.

در این کشور احزاب سیاسی از سال هزار ونهصد وهفتاد وسه ممنوع است و پادشاه با صدور فرمان هایی حکومت می کند. وی گفت:" نیروهای پلیس دو تا سه تن از جمله پودمه ماریو ماسوکو را در این تظاهرات بازداشت کردند. این منبع افزود: " نیروهای پلیس آنان را به خودروهای خود سوار و به ستاد منطقه ای پلیس بردند." به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیپ تاون، روز دوشنبه نیز پلیس پیش از این حدود پنجاه تن را که برای فراهم کردن مقدمات تظاهرات گردهم آمده بودند بازداشت کرده بود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=25179