پليس موزامبيک 286 نفر را بازداشت کرد

تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶ | عنوان: موزامبيك


پلیس در موزامبیک دویست و هشتاد و شش نفر را به جرم برپایی تظاهرات خشونت آمیز در اعتراض به افزایش بهای مواد غذایی بازداشت کرده است.
در سه روز تظاهرات در موزامبیک هفته گذشته سیزده نفر کشته و بیش از چهارصد نفر دیگر زخمی شدند. پلیس موزامبیک در بیانیه ای اعلام کرد در این ناآرامی ها شصت و شش مغازه چپاول و سه بانک نیز غارت شد.

این اعتراضات که چهارشنبه و پنجشنبه ماپوتو را فلج کرده بود به چندین شهر دیگر در مرکز و شمال موزامبیک کشیده شد. این بیانیه می افزاید"معترضان این اعتراضات را از طریق پیامک سازماندهی کرده بودند." در بیانیه پلیس موزامبیک آمده است" بیشتر عاملان این تظاهرات خشونت آمیز جوانان، افراد بیکار ، دست فروشان و کسانی بودند که تعادل روانی چندانی نداشتند." در این بیانیه به اتهامات این زندانیان اشاره نشده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از ماپوتو، این آشوب ها همزمان با اعتراض خیابانی مردم در مناطق فقیر نشین ماپوتو و چندین مرکز دیگر در اعتراض به افزایش ناگهانی بهای مواد غذایی، سوخت و دیگر اقلام اساسی معاش مردم به راه افتاد.

این تظاهرات به درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان منجر شد. در بیانیه پلیس موزامبیک آمده است پنج تن از نیروهای پلیس در میان چهارصد و سه زخمی این درگیری ها بود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=25163