(امين) خسارت 3 ميليون دلاري ناشي از ناآرامي هاي اخير موزامبيك

تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۷ | عنوان: موزامبيك


به گفته مقامات رسمي دولت موزامبيك، اين كشور از ناآرامي هاي اخير ناشي از افزايش قيمت محصولات غذايي و برق، حدود 3 ميليون دلار خسارت مالي ديده است.

به گزارش شبكه رسانه اي امين از خبرگزاري آفريكانيوز؛ شبكه راديويي دولت موزامبيك اعلام كرد كه ناآرامي هاي اخير در موزامبيك منجر به خسارت 3 ميليون دلاري شده است.
بيشتر اين خسارت ها ناشي از آسيب رساندن به اموال عمومي و آتش زدن آن ها مي شود. شكستن شيشه و حفاظ هاي بانك ها و ساير اماكن دولتي در كنار از بين بردن امكانات و تجهيزات اداره ها و دفاتر از جمله شكستن صندلي ها و ميز ها، نمونه هايي از خسارت هايي است كه در جريان ناآرامي ها اتفاق افتاد.
با توجه به اعلام رسمي دولت موزامبيك، قيمت نان با 25 درصد افزايش روبرو شد. قيمت آب، نفت، سوخت و برق نيز با افزايش چشمگيري مواجه شد. اين در حالي است كه بيش از نيمي از مردم موزامبيك در زير خط فقر بسر مي برند.
"آنتونيو فرناندو" وزير صنايع و بازرگاني موزامبيك، در پس اين رويداد ها مي گويد: اين گونه واكنش هاي مردم به موضوعاتي كه نسبت به آن اعتراض دارند، به جز خسارت چيزي ببار نمي آورد. وي افزود: در واقع اين خود مردم هستند كه در نهايت بار جبران اين خسارت ها را تحمل مي كنند. وي در پايان اظهار داشت كه اين گونه اقدامات اعتراض آميز مردم باعث احساس ناامني سرمايه گذاران خارجي مي شود.
10501103



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=25145