رييس جمهور موزامبيك در انتخابات آتي كشورش شركت نمي كند

تاریخ ۰۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۶ | عنوان: موزامبيك


حزب حاكم جبهه آزاديبخش موزامبيك (فرليمو) روز شنبه اعلام كرد كه رييس جمهور اين كشور در انتخابات رياست جمهوري بعدي شركت نمي كند.
دبيركل فرليمو امروز گفت كه خود 'آرماندو گوئه بوزا' مايل است در انتخابات رياست جمهوري سال 2014 كشور شركت نكند تا اين شائبه در مجامع سياسي پيش نيايد كه گوئه بوزا براي سومين دوره رياست جمهوري كشور شركت مي كند تا قدرت مطلق در اين كشور باشد.
'فيليپه پائوندا' با تاكيد براين تصميم ناگهاني رييس جمهور كشورش گفت: در قطعيت اين تصميم رييس جمهور جاي ترديدي نيست و مردم نيز هيچ ترديدي به خود راه ندهند كه كشور پس از 2014 خود را براي شرايط جديد آماده مي شود.
گفتني است كه گوئه بوزا در 28 اكتبر گذشته (هفتم آبان ماه 1388) براي دومين بار در انتخبات شركت كرد و با اكثريت آرا در آن انتخابت پيروز شد.
همچنين يادآوري مي شود كه اعتبار و نفوذ فرليمو هر روز در آن كشور رو به گسترش است و شخص گوبوزا كه براي نخستين بار در انتخابات سال 2001 با كسب 64 درصد آراء پيروز شده بود، بعد از مدتي كنار زده شد ولي با توجه به تجربه حكومت داري اش بار ديگر در 2005 وارد عرصه سياست شد و توانسته بود با كمك حزبش از زمان استقلال كشور در سال 1975 تا كنون هدايت كشور را در دست داشته باشد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=24649