المحیط: قاهره و واشنگتن برای انتقال قدرت در مصر توافق کردند

تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰ | عنوان: مصر



تهران - پایگاه اطلاع رسانی المحیط روز چهارشنبه نوشت: اسکات کاربنتر معاون وزیر خارجه سابق آمریکا از وجود توافق پنهانی واشنگتن و قاهره برای انتقال قدرت در مصر خبر داد. به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، المحیط به نقل از کارشناس کانون بررسی های شرق دور در واشنگتن، در مصاحبه با روزنامه مصری الشروق افزود، این توافق نامه به زمینه اصلاحات سیاسی که قرار است با تاخیر در مساله حقوق بشر در مصر انجام گیرد، باز می گردد و جمال مبارک فرزند حسنی مبارک تنها چهره برای به دست گیری قدرت در این کشور است.
به گزارش المحیط، این توافق نانوشته مبنی بر آن است که مصر به آمریکا تعهد داده امنیت و ثبات را در منطقه فراهم کند و آمریکا در مقابل، این کشور را از نظر سلاح و امدادرسانی تجهیز کند.
بنابر این گزارش، واشنگتن اعلام کرده، چنانچه مصری ها با انجام انتخابات آزاد و قانونی و در جریان یک رقابت انتخاباتی، جمال مبارک را به ریاست مصر انتخاب کنند، با به قدرت رسیدن وی مخالفت نخواهد کرد.
طبق این گزارش، کاربنتر در پاسخ به این سوال که افراد اثر گذار در روابط قاهره و واشنگتن چه کسانی هستند، گفت: نجیب ساویرس از سرمایه داران مصری که دارای افکار خوب، دارایی بسیار، هوشیاری سیاسی و مستقل است و همچنین رفعت السعید شخصیت سیاسی ، محمد کمال عضو حزب ملی و احمد عز از جمله افراد تاثیر گذار هستند.
خبر فارسي


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2460