رايزن فرهنگي ايران در سيرالئون :مسجد کانون علم و دانش ، مرکز ارشاد و پایگاه سیاسی است

تاریخ ۰۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۸ | عنوان: سيرالئون


محمدرضاقزلسفلي طي سخناني در مسجد رسول اعظم (ص) فریتاون گفت: مسجد کانون علم و دانش ، مرکز هدایت و ارشاد و پایگاه سیاسی است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، محمدرضاقزلسفلي رايزن فرهنگي ايران در سيرالئون در سخناني با عنوان" جایگاه مسجد در اسلام وامامت آن" در اجتماع جمعی از علماء و ائمه جماعات فریتاون در مسجد رسول اعظم (ص) با اشاره به نقش سازنده مساجد در توسعه همه جانبه انسانی و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان گفت: دشمنان اسلام از برنامه های آگاهی بخش مساجد بیم داشته و تلاش می نمایند تا با القاء فکر " مسجد برای مسجد" در جوامع اسلامی نقش سازنده این پایگاه دینی ، علمی و فرهنگی را خنثی نمایند. این در حالی است که پیامبر اکرم (ص) از مسجد به عنوان پایگاه نشر علوم دینی، فرهنگی ، علمی و حل و فصل مشکلات مردم استفاده می کردند .
وی افزود:پیامبر اکرم (ص)عادت داشتند پس از بازگشت از هر سفر ابتدا به مسجد رفته و دو رکعت نماز اقامه نموده سپس در داخل مسجد به حل و فصل امور مردم می پرداختند.
رایزن فرهنگی ايران در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت وحدت در بین مسلمین و نقش حیاتی آن در توسعه ،به توضیح ضرورت وجود رهبری جامع الشرایط و ولی فقیه در ایجاد وحدت ، عوامل و موانع داخلی و خارجی وحدت ، مسجد و مساجد ضرار و ... پرداخت .
قزلسفلی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه در طول تاریخ اسلام مساجد در ایجاد وحدت و همبستگی در میان مسلمانان ، بسیج مردم برای مقابله با ظلم و استبداد و مهم ترین مراکز آگاهی بخش بوده است گفت :در جریان انقلاب اسلامی ایران مساجد نقش بسیار چشمگیری در مبارزه با طاغوت و در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند .
قابل ذكراست در آستانه ماه مبارک رمضان در مساجد مختلف سیرالئون تقریبا هفته ای چند جلسه جهت تکمیل، نقاشی، خرید لوازم مورد نیاز مساجد، برنامه ریزی، استقبال از ماه ضیافت الله و استفاده بهینه از نقش مسجد در گسترش معارف اسلامی برگزار می گردد .مساجد در ماه مبارک رمضان همواره بیش از سایر ماه ها مورد توجه مسلمان ها قرار می گیرد . اقشار مختلف مردم سیرالئون همه ساله در این ماه برای آشنائی بیشتر با قرآن مجید و اسلام به طور گسترده به مساجد مراجعه می کنند .



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=24599