دعوت از سفير رژيم صهيونيستي براي حضور در دانشگاه قاهره بحران آفريد

تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۰ | عنوان: مصر



الجزيره- اقدام رييس دانشگاه" قاهره" براي دعوت از "شالوم کوهين" سفير رژيم اشغالگر قدس در مصر براي حضور در مراسم سخنراني "باراک اوباما" رييس جمهوري آمريکا در اين دانشگاه، خشم اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه را برانگيخت.

به گزارش ايرنا، همه دانشجويان واساتيد اين دانشگاه با اعتراض به اين تصميم ، تهديد به اعتصاب و استفاده از زور براي ممانعت از ورود کوهين به دانشگاه کردند.
قرار است "باراک اوباما" رييس جمهوري آمريکا فردا (پنجشنبه) در دانشگاه قاهره پيام خود را خطاب به مسلمانان جهان ايراد کند.
گفته مي شود مقام هاي ما فوق دکتر "حسام کامل"، رييس دانشگاه قاهره روز گذشته به او دستور دادند تا از کوهين براي حضور در اين مراسم دعوت کند.
بر اساس اين گزارش، مديريت دانشگاه قاهره براي برقراري امنيت و جلوگيري از وقوع هرگونه اعتصاب دانشجويي که مي تواند برنامه سخنراني اوباما در اين دانشگاه را برهم زند، تصميم گرفته است فردا (پنحشنبه) را براي کليه دانشجويان واساتيد تعطيل اعلام کند.
اين گزارش حاکي است، دانشجويان طرفدار گروه "اخوان المسلمين" و جنبش 9مارس به همراه تعداد قابل توجهي از اساتيد با برگزاري نشست هاي محرمانه اقدامات لازم را براي ممانعت از ورود کوهين به دانشگاه مورد بررسي قرار دادند.
دکتر "مدحت عاصم" يکي از استاد دانشگاه قاهره گفته است که تمامي اساتيد با دعوت از سفير رژيم صهيونيستي براي حضور در اين دانشگاه مخالفند.
وي گفت ورود چنين فردي به حريم يکي از قديمي ترين دانشگاههاي مصر و جهان عرب، ننگي است که نسل هاي آينده، مديريت و اساتيد دانشگاه را به خاطر آن نخواهند بخشيد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2441