کميسيون انتخاباتي ليبريا برنامه انتخابات سراسري کشور را اعلام کرد

تاریخ ۰۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵ | عنوان: ليبريا


کمیسیون انتخاباتی لیبریا روز یکشنبه برنامه کلی انتخابات سراسری آینده این کشور را اعلام کرد که ماه اکتبر 2011 برگزار خواهد شد.
جیمز فرومایان، رئیس این کمیسیون در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد ثبت نام افراد واجد شرایط رای دهی بین ماههای ژانویه و ژوئیه انجام خواهد شد و سپس اسامی نامزدها اعلام خواهد شد. مبارزه انتخاباتی ماه اوت آغاز خواهد شد و نهم اکتبر سال دو هزار و یازده پایان خواهد یافت. طبق قانون اساسی لیبریا انتخابات عمومی هر شش سال یکبار برگزار می شود.

الن جانسون سرلیف Ellen Johnson Sirleaf ، رئیس جمهور کنونی این کشور قصد دارد در دور بعدی ریاست جمهوری شرکت کند.

ژرژ وه آ George Weah بازیکن سابق تیم ملی فوتبال لیبریا نیز نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام کرده است.

وی در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر سال دو هزار و پنج با کسب چهل ممیز چهار دهم درصد آرا ، در برابر الن جانسون سرلیف شکست خورد. فرومایان گفت طرح کلی انتخابات لیبریا با مشارکت گروههای بین المللی از جمله هیئت سازمان ملل متحد در این کشور، اتحادیه اروپا، بنیاد بین المللی نظامهای انتخاباتی و برنامه توسعه سازمان ملل متحد تهیه شده است. به گزارش خبرگزاری شینهوا از مونرویا، لیبریا که بر اثر جنگهای داخلی طولانی خسارتهای فراوانی دیده است یکی از فقیر ترین کشورهای جهان محسوب می شود.

لیبریا هفت سال پس از پایان جنگ داخلی طولانی مدت خود که از سال هزار ونهصد و هشتاد و نه تا سال دوهزار وسه طول کشید و سیصد هزار کشته بر جا گذاشت همچنان برای بازسازی مناطق اسیب دیده و تامین نیازهای ضروری شهروندان خود در بخشهای مختلف از جمله بهداشت با مشکلاتی روبرو است .

این کشور در خلیج گینه واقع شده است که برای تامین نفت امریکا منطقه ای راهبردی به شمار می رود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=24328