مردم مصر : آمريکا خواستار تضعيف مسلمانان است

تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۰ | عنوان: مصر



نتايج يک نظرسنجي که در آستانه سفر " باراک اوباما" رييس جمهوري آمريکا به مصر منتشر شد، حاکي است اغلب مردم مصر معتقدند که آمريکا خواستار تضعيف و چند دستگي مسلمانان است.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري(العالم) به نقل از منابع خبري، مردم مصر همچنان به اهداف آمريکا در خاورميانه با ديده شک و ترديد مي نگرند.

67درصد از مردم مصر شرکت کننده در نظرسنجي موسسه " ورلد پابليک اوبينيون اورگ" معتقدند که آمريکا در تحولات جهان نقش منفي ايفا مي کند.

نتايج اين نظر سنجي عصر ديروز سه شنبه منتشر شد و اوباما قرار است روز پنجشنبه اين هفته در مصر خطاب به جهان اسلام سخن بگويد.

نتايج اين نظرسنجي نشان مي دهد که اوباما ماموريت سختي را در پيش روي دارد.

76 درصد مصري هاي شرکت کننده در اين نظر سنجي معتقدند که آمريکا خواستار تضعيف و چند دستگي مسلمانان است، 80 درصد معتقدند که آمريکا خواستار سيطره بر نفت منطقه است و 80 درصد هم معتقدند که آمريکا بدنبال تحميل فرهنگ آمريکايي بر مسلمانان است.

نتايج اين نظر سنجي با نظرسنجي سال 2008 اين موسسه تغيير محسوسي ندارد و اين نشان مي دهد که ديدگاه مردم مصر نسبت به آمريکا منفي و توام با شک و ترديد است.

در همين حال نتايج اين نظرسنجي نشان مي دهد که موقعيت اوباما نزد مردم مصر در مقايسه با " جرج بوش " رييس جمهوري سابق آمريکا از وضعيت بهتري برخوردار است .

اين نظرسنجي از 600شهروند مصري که در شهرها زندگي مي کنند و بصورت حضوري از تاريخ 25 آوريل تا 12ماه مي مورد پرسش قرار گرفته اند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2429