مصري ها نگران اينده اقتصادي کشورشان هستند

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰ | عنوان: مصر



باوجود بهبود نسبي وضع اقتصادي مصر، مردم اين کشور همچنان نگران اينده خود هستند.
به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي، درحالي اقتصاد جهاني دچار رکود شده است که برخي کشورها از اين وضع مستثني هستند.
مصر از جمله معدود کشورهاي جهان است که باوجود رکود اقتصادي جهان همچنان به رشد خود ادامه مي دهد. رشد اقتصادي مصر در سه ماهه نخست امسال حدود چهار مميز سه دهم درصد بود.
علت اصلي اين وضعيت رشد بخش ساخت و ساز و مخابرات در مصر بوده است.
بخش ساخت و ساز مصر در سال جاري شانزده درصد رشد داشته است.
بخش مخابرات نيز در پرجمعيت ترين کشور عربي جهان با رشد چهارده درصدي همراه بوده است. اما بايد به اين واقعيت نيز توجه داشت که حجم نقل وانتقال محموله هاي تجاري در کانال سوئز بيست و دو درصد کاهش يافته است.
درحالي اقتصاد مصر تاحدودي پويا شده است که چندي پيش بخشهايي از اقتصاد اين کشور عربي در رکود به سر مي برد و مردم مصر بيکار بودند. با اين تحول، شماري از مصري ها قادر شده اند پس از ماهها بار ديگر براي خانواده هايشان غذاي مناسب تهيه کنند. دولت مصر براي پويا کردن اقتصاد اين کشور به کاهش تعرفه هاي وارداتي در خصوص برخي از اقلام از قبيل چوب روي اورده است که در مصر توليد نمي شود. اين وضعيت به نفع مردم مصر بوده است. البته بعيد است که اين تغيير کوتاه مدت ، بر اقتصاد مصر تاثير فوري داشته باشد يا اينکه وضع مردم را به صورت قابل توجهي بهبود بخشد. مردم مصر در اين شرايط بدهي هاي خود را پرداخت مي کنند اما هنوز به اينده خود مطمئن نيستند و منتظر شرايط اتي هستند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2421