شش کشته در برخورد های مرزی بین کنیا و اوگاندا

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۰ | عنوان: شرق آفريقا



یک مقام رسمی دولت کنیا اخبار مربوط به در گیری ین نیرو های اوگاندایی و مرزبانان این کشور را که منجر به کشته شدن شش تن شد تایید نمود .
به گزارش پایگاه خبری ریلیف به نقل از شین هوا ،در این درگیری که بین دو کشور همسایه به خاطر قاچاق اسلحه رخ داد سربازان اوگاندایی با گشتی های کنیا یی برخورد نمودند .
بر اساس این گزارش،جوزف موتاری ،کمیسیونر ناحیه پوکوت شمالی اعلام داشت ، درگیری مسلحانه بین گروه گشت زنی پوکوت و نیرو های دفاه مردمی اوگاندا در کامایور واقع در ناکیپیرپیریت در شرق کامپالا پایتخت اوگاندا روی داد .
موتاری افزود ؛ نیرو های کنیایی به منظور یافتن آب آشامیدنی برای انبار هایشان و به خاطر خشک سالی که در کشور روی داد از مرز رد شده و وارد اوگاندا شدند .
جان لودینیو یکی از کشیش های کلیسای منطقه در تشریح ماجرا گفت : نیرو های اوگاندایی با شلیک گلوله سعی در متوقف نمودن گشتی های کنیا یی نمودند .
موتاری نیز در این باره اظهار داشت :شلیک های پراکنده باعث کشته شدن چهار سرباز اوگاندایی و دو نفر از گشتی های کنیایی در طی این زد و خورد شد .این آتش پراکنی مجروحین زیادی را برجای گذاشت .
گشتی های کنیا بعد از کشته شدن چهار سرباز اوگاندایی اسلح های آن ها را ربوده و منطقه را ترک کردند ..
لودینیو درادامه گفت که تنش در بین مرز ها بعد از این که دولت اوگاندا سربازانی را برای تعقیب مهاجمین اعزام کرد بالا گرفته است .
جان ناپاجا ،کمیسونر منطقه ناکیپیریپیت در اوگاندا نیز در این باره گفت که اعتراض خود را به دولت کنیا اعلام داشته است .
وی با بیان این که گشتی های کنیایی حق ورود به اوگاندا را با اسلحه نداشته و منطقه تحت مر ا قبت های امنیتی قرار د اشته است اظهار داشت :من از همکار خود در پوکوت شمالی درخواست کرده ام تا مظنونین ر ا دستگیر کرده و اسلحه های به سرقت رفته را باز گرداند .

گفتنی است دولت اوگاندا در سال 2002 با به اجرا گذاشتن برنامه ی خلع سلاح 27000 قبضه اسلحه را به دست آورد .


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2407