(امين) گرامي داشت نيم قرن استقلال كنگو

تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۷ | عنوان: كنگو


امروز پانزده آگوست، مصادف است با پنجاهمين سالگرد استقلال جمهوري كنگو از كشور فرانسه.

به گزارش شبكه رسانه اي امين به نقل از خبرگزاري فرانسه، مراسم گرامي داشت سال روز استقلال اين كشور امروز يكشنبه، در برازاويل برگزار خواهد شد.
كنگو برازاويل يا جمهوري كنگو جزء كشورهاي توليد كننده نفت مي باشد كه ذخاير اثبات شده آن بيش از پانزده ميليارد بشكه برآورد شده و با توليد روزانه حدود 240 هزار بشكه نفت خام، پنجمين كشور توليد كننده نفت در آفريقاي زير صحرا به شمار مي آيد.
با وجود اين و علي رغم اين كه اين كشور در سال 2009 ميلادي رشد اقتصادي بالاي دوازده درصد را تجربه نموده، اما هنوز حدود هفتاد درصد از جمعيت چهار ميليون نفري آن زير خط فقر زندگي مي كنند.
از سال 1992 ميلادي كه اين كشور نظام چند حزبي را برگزيد، درگيري ها و شورش هاي مسلحانه در كشور رشد يافت و تا سال 2003 ميلادي كه اين درگيري ها به پايان رسيد، جان بيش از پانزده هزار نفر از مردم را گرفته و زيرساخت هاي اقتصادي كشور را ويران نمود.
دنيس ساسسو نگوئسسو، رئيس جمهور اين كشور يكي از طولاني ترين دوران زمامداري را در قاره آفريقا تجربه مي كند. وي دو دوره در اين كشور در رأس قدرت قرار گرفته و در مجموع بيش از 25 سال است كه در اين كشور حكومت مي كند.
1160166




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=23868