درخواست جزاير کومور براي تاسيس شعبه الازهر در اين کشور

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۰ | عنوان: آفريقا



88.03.11
وزير آموزش و پرورش و آموزش عالي و پژوهش هاي علمي جمهوري جزاير کومور از شيخ الازهر خواست تا با تاسيس شعبه اي از اين مرکز علمي در اين کشور و افزايش دانشجويان کوموري در الازهر براي جلوگيري از گسترش تشيع در جزاير کومور موافقت کند.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري (العالم ) به نقل ازپايگاه اينترنتي " مفکره الاسلام "، " کمال الدين افرتان " در نامه اي به " محمد سيد طنطاوي " شيخ الازهر از خدمات آموزشي و بهداشتي و حقوقي که الازهر به دانشجويان کوموري ارائه مي کند، تجليل و قدرداني کرد.
اين پايگاه اينترنتي آورده است: شيخ طنطاوي با درخواست جزاير کومور موافقت و تاکيد کرد که علاوه بر تاسيس شعبه الازهر در جزاير کومور، اساتيد و کتاب هايي براي آنها خواهد فرستاد.
طنطاوي افزود: شمار دانشجويان جزاير کومور به 1204 دانشجوي دختر و پسر مي رسد که در موسسه ها و دانشگاه الازهر به تحصيل مشغولند و به وسيله علما و روحانيوني که به اعتدال و ميانه روي معروفند، آموزش مي بينند.
مفکره الاسلام مدعي شده است: گفتني است بسياري از علماي سني در جزاير کومور خواستار مقابله با کساني شده اند که براي گسترش تشيع در اين کشور تلاش مي کنند از جمله " سعيد محمد جيلاني " رييس دستگاه قضايي اين کشور اخراج خارجي هايي را که به دنبال گسترش تفکر تشيع در کومور هستند ، خواستار شده است.

پيش از اين مجله فرانسوي لوبوان در ماه ژانويه گذشته به کشورهاي سني اصطلاحا ميانه رو هشدار داده بود که مراقب کشورهاي سودان، سومالي و جزاير کومور باشند زيرا اين کشورها بزودي تحت سلطه ايران قرار خواهند گرفت.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2383