(امين) سفر رئيس دولت جنوب سودان به اوگاندا

تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۸ | عنوان: مركز آفريقا


سلواكر ميارديت رئيس دولت خود مختار جنوب سودان به دعوت «يوري موسويني» رئيس جمهور اوگاندا در سفري دو روزه با مقامات كامپالا ديدار و گفتگو مي كند.

به گزارش شبكه رسانه اي امين به نقل از روزنامه السوداني؛ سلواكر ميارديت معاون اول رئيس جمهور سودان و رئيس دولت خودمختار جنوب ديروز در سفري رسمي به كامپالا پايتخت اوگاندا رفت تا موانع و مشكلات موجود درباره اجراي همه پرسي تعيين سرنوشت جنوب سودان و همچنين روابط دو جانبه بين جنبش خلق و اوگاندا را به بحث و تبادل نظر با طرف اوگاندايي بگذارد.
دكتر برنابا بنجامين وزير اطلاع رساني دولت جنوب در گفتگو با السوداني گفت: ‌اين ديدار در چارچوب تقويت روابط جوبا و كامپالا صورت مي گيرد. وي افزود: اوگاندا به دليل عضويت در سازمان ايگاد نقشي زيادي در نظارت بر توافق نامه صلح بر عهده دارد و اوگاندا از جمله كشورهايي است كه بر سير عمليات همه پرسي تعيين سرنوشت جنوب سودان نظارت خواهد كرد. بنجامين در ادامه خاطرنشان شد: رئيس دولت جنوب در ديدار با موسويني سير اجراي توافق نامه صلح فراگير و همچنين مساله اجراي همه پرسي و مسائل پيچيده بعد از همه پرسي و همچنين وجود ارتش مقاومت مسيح در خاك جنوب سودان را بررسي خواهد كرد.
1020142



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=23801