نخستین همایش اقلیت مسلمان زیمبابوه برگزار شد

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۰ | عنوان: زيمبابوه



88.03.11
نخستین همایش وحدت در راستای اعلام وحدت و هماهنگی‌های لازم بین اقلیت مسلمان با دولت جدید از سوی شورای عالی امور اسلامی زیمبابوه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت ـ ابنا ـ این کنفرانس با حضور همه رهبران ومسئولان سازمانهای اسلامی و نیز تنی چند از مقامات کشوری شامل معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی، نماینده ارشد وزیر اطلاعات، رسانه و روابط عمومی به همراه حضور برخی سفرا و کارداران و رایزنان فرهنگی سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی برگزار شد.

در این کنفرانس آدم سلام، رئیس شورای عالی امور اسلامی کشور با اشاره به وحدت سیاسی احزاب در زیمبابوه و تشکیل دولت فراگیر جدید به نمایندگی از سوی مسلمانان در اقلیت، وحدت و انسجام با دولت را اعلام کرد.

در ادامه معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به نقش و اهمیت مسلمانان در تقویت مبانی وحدت دولت زیمبابوه از آنها خواست تا از ارائه هرگونه کمک و حمایت از دولت دریغ نورزند.

سپس مؤمنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی اظهار داشت: اسلام دینی که نه تحمیل بلکه در این کشور با آغوش باز پذیرفته شد.

وی تصریح کرد: نقش مسلمانان در حمایت از دستاوردهای استقلال زیمبابوه و همراهی اقلیت مسلمان از آزادی و استقلال مؤثر بوده است.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2380